به گزارش گیلمانا، حجت الاسلام سعید مهدوی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افکار عمومی دینی و مذهبی سرمایه سازمان تبلیغات استان است، اظهار کرد: رویکرد و راهبرد سازمان تبلیغات اسلامی بهرهمندی از شیوههای به روز برای تبلیغ دینی میباشد و تشکلها را برای بهرهمندی از آن هدایت میکند.
وی با بیان اینکه هیئتها باید ظهور و بروز عملکرد خود را در بستر رسانه و فضای مجازی نشان دهند، گفت: جشنواره حبیب یکی از ابتکارات اداره کل تبلیغات استان گیلان در کل کشور بوده و این مهم به منظور رسانهای شدن تشکلهای دینی در فضای اجتماعی تعریف شده است.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه مجموعه های مذهبی مردم گزارشات فعالیتهای دینی خود را در بستر رسانه به مردم نشان دادند و در جهاد تبیین وارد میدان شدند، تصریح کرد: امور مربوط به مدیریت مساجد تحت عنوان ستاد امور مساجد تصمیم گیری می کند از این رو، سازمان تبلیغات تنها یک عضو است و در حوزه مدیریتی نقش اصلی ندارد، اگر دبیرخانه آن به تبلیغات واگذار شود میتوان اقدامات موثری در حوزه اداره مساجد داشت.
مهدوی با اشاره به اینکه اگر آحاد مردم هویت خود را بشناسند مقابل هجمه رسانهای دشمن مصون خواهند ماند، گفت: یکی از سوالات متداول جامعه مذهبی از سازمان تبلیغات این است که در مقابل با بی حجابی در جامعه سازمان تبلیغات چه نقشی دارد.
وی با بیان اینکه کار فرهنگی در برابر رزمایش سازمان یافته کشف حجاب و نابهنجاری های پوشش در سطح شهر در کوتاه مدت پاسخگو نیست، خاطر نشان کرد: در این مسئله در کنار کار فرهنگی و تبیینی باید کار سلبی، صیانتی را در دستور کار قرار داد.
وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات کارکرد ایجابی در مقابل ناهنجاریها دارد نه سلبی گفت:کارکرد ایجابی زمان بر است و در بازه زمانی کوتاه اثرگذار نیست چرا که تربیت انسان به واسطه کارهای فرهنگی زمانبر است و در مواجهه با ناهنجاریهای اخلاقی و سازمان یافته نیازمند فعالیت سلبی، صیانتی در کنار فرهنگی است و صرف فعالیت فرهنگی پاسخگو نیست.
مهدوی با بیان اینکه در مقابل کسانی که هنجارشکنی میکنند که این هنجارشکنی محصول تهاجم فرهنگی سازمان یافته است، گفت:در برخورد با هنجارشکنیهایی مانند کشف حجاب باید با پشتوانه مستحکم اجرای قانون توسط دستگاههای ضابط قانونی مورد بررسی قرار بگیرد نه تبلیغی.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به نقش این اداره کل در خصوص مسئله حجاب و عفاف، گفت: رفتار سازی، تبیین و تربیت، وظایف اداره کل تبلیغات اسلامی است که این موضوع زمان بر بوده و در کوتاهمدت نتیجه قاطع ندارد.
مهدوی با بیان اینکه سازمان تبلیغات با فعالیتهای منسجم فرهنگی تبلیغی، هیئت ها وکانونهای فرهنگی مذهبی وموسسات قرآنی را برای اصرار و استحکام فرهنگ عفاف و حجاب جهت دهی می نماید ، افزود: برای استقرار عفاف و حجاب و ترویج ایمان و امید در جامعه از راهکارهای متعدد و متنوع مستقیم و غیر مستقیم بهره می برد.
پایان پیام/