به گزارش گیل مانا، سرهنگ “جاور صفاری” ۲۷ آبان ماه در گفتوگو با خبرنگاران، در تشریح این خبر اظهار کرد: بررسیهای آماری و تجزیه و تحلیل تصادفات ۷ ماهه ابتدای سال جاری برحسب پزشکی قانونی کشورحاکی از این واقعیت است که متاسفانه ۴۰ درصد از مجموع کشتهشدگان و ۴۴ درصد از مجموع مجروحین ناشی از تصادفات برون شهری استان راکب یا ترکنشین موتورسیکلت هستند.
وی با بیان اینکه استان در زمینه جان باختگان موتورسیکلت سواران متاسفانه در رتبه های بالای کشوری است افزود : بیشترین کسانی که در این گونه سوانح دچار آسیب و صدمه می شوند نیزجوانان هستند.
این مقام انتظامی با تاکید بر ضرورت استفاده از کلاه ایمنی برای راکب و ترک نشین موتورسیکلت ها ، تصریح کرد : در صد بالایی از میزان مرگ و میر و آسیب های جدی به ناحیه سر موتورسوار و ترک نشین ها به دلیل نداشتن کلاه ایمنی است .
سرهنگ صفاری با بیان اینکه موتورسیکلت وسیله ای است که اگر از آن درست استفاده نکنیم باعث مرگ خود و دیگران خواهد شد ادامه داد : عدم استفاده از کلاه ایمنی، سرعت زیاد، حرکت های مارپیچ، تردد در بزرگراه، استفاده از تلفن همراه در حین موتورسواری و انجام حرکات نمایشی در جاده ها از جمله حرکات خطرناکی است که توسط موتورسواران حادثه ساز رخ می دهد و منجر به حوادث مرگبار نیز می شود.
رئیس پلیس راه استان گیلان کاهش جانباختگان موتورسواران را درگرو اراده همهجانبه شهروندان و مسوولان دستگاهها عنوان کرد و اظهار داشت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که همه سازمانها، مردم، خانوادهها و والدین به نقش ویژه و اثرگذار خود در این زمینه توجه داشته باشند چراکه معتقدیم همه آحاد جامعه میتوانند در توجه دادن عزیزان خود به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی که ماحصل آن کاهش تصادفات و جانباختگان میشود، اثرات مثبتی داشته باشند.
انتهای پیام

