به گزارش گیل مانا، دکتر آقایی بازرس کل استان گیلان با حضور در برنامه زنده دریچه که همزمان به صورت رادیو و تلویزیونی از صدا و سیمای مرکز گیلان پخش شد ، به تشریح وظایف و اختیارات سازمان بازرسی و عملکرد بازرسی کل استان گیلان پرداخت.
وی ضمن تبریک سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت : در اصل ۱۷۴ همین قانون اساسی ، سازمان بازرسی کل کشور به عنوان عالی ترین دستگاه نظارتی شکل گرفت که دو وظیفه اصلی نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین را برعهده دارد.
ایشان با اشاره به این نکته که قانونگذار برای تصویب هر قانونی مصلحت و عدالت و انصاف را درنظر می گیرد افزود : اگر ادعا داریم که کشور ما بر اساس شیوه حکومت داری امیر المومنین (ع) اداره میشود باید به این نکته توجه داشته باشیم که ایشان در حکومت داری دو اصل مسئولیت پذیری و شفافیت در انجام کار ها را مد نظر داشتندکه این دو اصل بر اساس عدالت محوری و رضایت مندی شهروندان می باشد.
بازرس کل استان ادامه داد : در سازمان بازرسی دنبال این هستیم که هر قانونی اجرا می شود باید دو اصل عدالت محوری و رضایت مردم را شامل شود که این امر قطعاً رضایت خداوند را در بر می گیرد.
دکتر آقایی در مورد دغدغه های بخش خصوصی و سرمایه گذاران در استان گیلان اظهار داشت : بخش خصوصی یک ظرفیت و فرصت است که باید از آن استفاده کرد ، سرمایه گذاران بازوان پر توان دولت هستند ، با استفاده از فرصت بخش خصوصی می توان محرومیت زدایی و فقر زدایی در استان انجام شود پس باید در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد امنیت اقتصادی از سرمایه گذاران خوش نام حمایت صورت پذیرد ، البته این به معنی آن نیست که نظارت صورت نپذیرد چون سرمایه برها هیچ آورده ای برای استان ندارند.
بازرس کل استان گیلان با اشاره به حدیث نبوی که می فرمایند؛« هر کس اهلیت و صلاحیت کاری را نداشته باشد نه تنها خود را به سقوط و تباهی کشانده است؛ بلکه امور مردم را که متصدی آن است، به تباهی کشانده است» گفت : مدیر باید قانون مدار و عدالت محور باشد و برایش رضایت مردم از هر پست و مقامی بالاتر باشد ، قطعا بازرسی از همچین مدیری حمایت خواهد کرد نه مدیر خسته و نا کارآمد ، مدیر باید در میدان بوده و پاسخگو باشد نه اینکه خود از رسانه ها و مردم مطالبه گری کند.
وی ضمن اشاره به سامانه های الکترونیکی سازمان بازرسی کل کشور افزود : مردم و شهروندان می توانند با مراجعه به سامانه www.136.bazresi.ir و تلفن گویای ۱۳۶ و یا مراجعه حضوری شکایات و اعلامات خود از دستگاه های اجرایی را مطرح کنند که کارشناسان زبده و متخصص در بازرسی کل به این شکایات رسیدگی خواهند کرد و شهروندان نیز می توانند نتایج بررسی ها را در همین سامانه مشاهده کنند.
دکتر آقایی با اشاره به بازرسی های سرزده در دوره جدید مدیریتی بازرسی کل استان گیلان اظهار کرد : یکی از برنامه های بازرسی کل که بر اساس گزارش ها و مطالبات مردمی صورت می گیرد بازرسی های سرزده از مراکز و دستگاه هایی است که مردم بیشتر با آنها سر و کار دارند مثل مراکز درمانی و شهرداری ها ، که این امر هم در راستای مطالبه گری مردم و جلب رضایت آنها صورت می گیرد.
بازرس کل استان گیلان پس از شرکت در برنامه زنده دریچه ، در محل کار مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان حاضر شد و ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های کارکنان صدا و سیمای مرکز گیلان در بازتاب مشکلات و معضلات اجتماعی مردم در برنامه های مختلف صدا و سیمای از جمله برنامه پاسخ ، برنامه دریچه ، برنامه از تحریریه خبر و غیره ، ابراز امیدواری کرد این روند هم چنان ادامه داشته باشد.
دکتر آقایی در این دیدار کار بازرسی کل و صدا و سیما را در امر مطالبه گری یکسان دانست و افزود : نباید از ناملایمات و فشارهای خارجی در راستای مطالبه گری ترسید و باید در احقاق حق مردم استوار بود و قطعاً بازرسی کل گیلان در این راستا از مدیران توانمند و شجاع صدا و سیمای استان همچون آقای ربانی مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان که فردی ارزشی ، ولایی ، مسئولیت پذیر و شفاف که با واسطه منصوب رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی ) هستند ، حمایت خواهد کرد.
ربانی مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان هم ضمن قدردانی و تشکر از حضور دکتر آقایی بازرس کل استان گیلان در آن مرکز ، ضمن بیان دغدغه ها و مشکلات پیش رو در تولید برنامه های چالشی از حمایت های بازرسی کل استان از کارکنان و مدیران صدا و سیمای گیلان تقدیر کرد.
انتهای پیام