به گزارش گیل مانا، مسعود صادقی با تشکر و قدردانی از صبر و شکیبایی مشترکان گیلانی و همراهی دلسوزانه آنان در گذر از فصل پیک تابستان، اظهار داشت: برنامه ریزی برای مدیریت بار مصرف برق در گیلان از اردیبهشت سالجاری آغاز شد و علاوه بر عقد تفاهم نامه با مشترکان در تعرفههای مختلف، پایش دقیق مصرف نیز در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: طبق آمارهای موجود و براساس پایش صورت پذیرفته تا ۲۰ شهریور سالجاری بیش از ۴۱۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی تحویلی به مشترکان گیلانی داشتیم که نشان دهنده رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: ساعت ۱۲و ۵۵ دقیقه در تاریخ ۱۶ مرداد سالجاری با دمای محسوس ۴۰ درجه سلسیوس، نیاز مصرف برق استان به ۲۱۱۳.۳ مگاوات رسید که بیشترین عدد ثبت شده در سالجاری می باشد.
صادقی تاکید کرد: باتوجه به برنامه های آگاه سازی مدیریت مصرف از جمله “پویش با انرژی”، انعقاد تفاهم نامه با مشترکان در تعرفه های مختلف، پایش دقیق مصرف برق ادارات و دستگاه های اجرایی و سایر طرح ها و برنامه های اجرایی، رکورد نیاز مصرف استان نسبت به فصل پیک سال گذشته ۴.۲ درصد کاهش داشته است اما متوسط “حداکثر نیاز مصرف های روزانه” سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۸.۲ درصد افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: استان گیلان بر خلاف تعداد زیادی از استان ها، از میزان مشترکان صنعتی کمتری برخوردار است و تنها قریب به ۱۶ درصد کل مشترکان در این تعرفه قرار دارند، اما با این وجود طی همکاری بسیار مناسب با انجمن مدیران صنایع گیلان، سازمان صمت و مشترکان صنعتی استان، موفق شدیم به بهترین شکل ممکن برنامه های مدیریت بار استان را اجرا کنیم.
مدیرعامل توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه ۷۸ درصد مشترکان این شرکت در تعرفه خانگی هستند، تصریح کرد: از ۱۶ خرداد تا ۱۷ شهریور سالجاری تعداد روزهای اعمال مدیریت اضطراری بار در استان ۴۷ روز بوده است.
وی تاکید کرد: از شروع ایام اوج بار در تاریخ ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۳ لغایت ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۳ بصورت مقطعی خاموشی های کوتاه مدتی حادث شد که ناشی از اتفاقات فنی شبکه های صنعت برق استان گیلان بوده است.
صادقی گفت: این شرکت درحال حاضر قریب به یک میلیون و ۶۵۷ هزار مشترک در کل استان دارد که این حجم بالای تعداد مشترک، توزیع برق گیلان را در زمره یکی از بزرگترین شرکت های خدمات رسان کشور قرار داده است.
انتهای پیام