به گزارش گیل مانا، دکتر عماد مطالبی امروز ۱۸ فروردین ماه در گفتوگو با خبرنگاران با بیان اینکه برای برندسازی در شهر رشت نباید تنها دلخوش به خوراک و مسایل مرتبط با آن شد تا این شهر را به عنوان شهر خلاق معرفی نمود، اظهار کرد: باید از ظرفیتهای طبیعی و اجتماعی آن بهره برد و آن را در مسیر تبلور اندیشه در صحنههای بین المللی جاری ساخت به گونهایی که بتوان یک نماد اثربخش را به جامعه جهانی برای پیوند به شبکه شهرهای جهانی متصل ساخت.
وی افزود: تالاب عینک بزرگترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ استان گیلان ، به عنوان یک فرصت بزرگ برای مادر شهر گیلان و بزرگ شهر شمال ایران شهر رشت است که حوزه نفوذ فرا منطقهایی دارد از این رو با پتانسیل های برجسته خود مانند تنوع زیستی، قرارگیری در راستای کوریدورشمال و مسیر مهاجرت پرندگان و دسترسی مناسب میتواند به عنوان شهر تالابی برای یونسکو مطرح شود.
مطالبی گفت: باید الزامات و پیوستهای زیست محیطی آن فراهم شود و الگوهای امایشی برای سرزمین مشخص، تا گام اجرایی برای پیوستن به کنوانسیون رامسر برداشته و این ضرورت و مهم برای شهر رشت به عنوان یک برندینگ موفق تحقق یابد.
انتهای پیام