به گزارش گیل مانا، میرشمسالدین مهدوی مدیرعامل شهر صنعتی رشت، امروز ۴ بهمن ماه از برگزاری این جلسه ارزشمند، خلاصهای از وضعیت شرکتها و صنایع تولیدی در شهر صنعتی رشت بیان نمود و گفت: خوشبختانه تعداد شرکتهای فعال در حوزه صادرات و واردات در میان صنایع تولیدی استان قابل توجه بوده و بیشک میتوان از ظرفیت راهآهن در حوزه مبادلات بینالمللی و داخلی این شرکتها استفاده نمود.
در ادامه مدیرکل راهآهن شمال٢ به ایراد سخن پرداخت و ضمن معرفی اداره کل راهآهن شمال٢، مفصلاً سه طرح پیشنهادی جهت اتصال شهر صنعتی رشت به شبکه سراسری راهآهن را تشریح کرد.
رحمتنژاد با مقایسه حملونقل ریلی و جادهای، برخی از مزایای این مُد از حملونقل را بیان کرده و راهآهن گیلان را موهبتی دانست که به سبب برخورداری از موقعیت ممتاز و استراتژیک استان، بسیار حائز اهمیت است.
رحمتنژاد همچنین به موضوع سرمایهگذاری در راهآهن و احداث خطوط فرعی اشاره کرد و گفت: در راهآهن ج.ا.ا تسهیلات و قوانین ویژهای جهت حمایت از سرمایهگذاران و بازگشت سرمایه وجود دارد که ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید نمونهای از این قوانین میباشد.
وی مقرون به صرفه بودن حملونقل ریلی و تلاش دولت جهت حمایت از سرمایهگذاران بخش ریلی را گامی مؤثر در راستای انتقال بارها از جاده به روی ریل خواند و تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت بزرگی برای تخلیه و بارگیری بارهای صنایع تولیدی استان گیلان وجود دارد که با ایجاد کنسرسیوم توسط شرکتها و صنایع جهت احداث خط فرعی و اتصال شهر صنعتی رشت علیالخصوص مجتمع فولاد گیلان به شبکه سراسری راهآهن میتوان بهطور دائم از مزایای این نوع حملونقل استفاده نمود لیکن تا قبل از آن، امکان بهرهگیری از سکوی در حال احداث تخلیه و بارگیری ایستگاه راهآهن رشت و استفاده از حمل ترکیبی برای رسیدن به این مهم وجود دارد.
مدیرعامل شهر صنعتی رشت در پایان ضمن تاکید بر آمادگی کامل جهت هرگونه همکاری با راهآهن خاطر نشان کرد: یقیناً برگزاری اینگونه جلسات مشترک با شرکتها و صنایع تولیدی استان میتواند کمک شایانی در رفع نگرانیها و دغدغه صاحبان بار و شفافسازی مسائل و موضوعات مربوط به سرمایهگذاری ریلی کنند.
انتهای پیام