به گزارش گیل مانا، رحمت رحمتنژاد در دیدار با مصطفی طلاعتی مقدم مدیر عامل منطقه آزاد انزلی، گفت: با توسعه خطوط ریلی و احداث خطوط مانوری (شانتینگ یارد) در بندر کاسپین و نزدیک نمودن محل بارگیری و تخلیه قطار در کنار اسکله و کشتی میتوان ضمن کاهش فرآیند حملونقل و کاستن از هزینههای انبارداری، در راستای مقرون به صرفه نمودن حمل ریلی و ترغیب سرمایهگذاران و صاحبان کالا گام برداشت.
وی افزود: اتصال راهآهن به مخازن روغن خوراکی بعنوان عمدهترین کالای وارداتی بندرکاسپین و همچنین اعمال تعرفههای مناسب حملونقلی خواهد توانست زمینه سوق پیدا کردن تجار به سمت ریل را فراهم نماید.
رحمتنژاد ادامه داد: احداث ایستگاه راهآهن کاسپین توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، ظرفیت بارگیری و تخلیه در این بندر را افزایش خواهد داد و میبایست پیگیریهای لازم توسط سازمان منطقه آزاد انزلی جهت تسریع در انجام این امر صورت گیرد.
مدیرکل راهآهن شمال٢ در ادامه به ایستگاه راهآهن رشت اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه ظرفیت بالقوهای جهت حملونقل بار در ایستگاه راهآهن رشت وجود داشته و امکان احداث بارانداز ریلی بعنوان پسکرانه بنادر انزلی و کاسپین جهت حمل بارهای کانتینری در اراضی ۴٧ هکتاری همجوار ایستگاه فراهم میباشد.
مدیرکل راهآهن شمال٢ در پایان به همکاری دستگاههای ذیمدخل جهت افزایش ظرفیت بارگیری و تخلیه در بندر کاسپین اشاره کرد و اظهار داشت: انتظار داریم سازمان منطقه آزاد انزلی با تعاملات فیمابین خود با ادارهکل گمرک، زمان بارگیری و تخلیه را در بندر افزایش داده و امکان انجام این امر را علیالخصوص در ایام تعطیل فراهم نماید.
مصطفی طاعتی مقدم نیز اتصال راهآهن به بندرکاسپین را بعنوان نقطه عطفی در اقتصاد منطقه برشمرد و بر لزوم همکاریهای مشترک جهت توسعه خطوط ریلی بندر کاسپین و همچنین ترغیب سرمایهگذاران و صاحبان بار و کالا در انجام مبادلات تجاری و ترانزیتی منطقه از طریق ریل تاکید کرد.
انتهای پیام