به گزارش گیل مانا، رحیم شوقی شهردار رشت امروز در نشست با مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به برخی فعالیت ها و چالشهای پیش روی شهرداری رشت اظهار کرد: ترافیک بزرگترین معضل حال حاضر شهر رشت است که از دغدغه های مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز به شمار می رود.
وی با بیان اینکه برنامه ریزیها برای احداث تقاطعهای غیرهمسطح در ۳ فاز کوتاه، میان و بلند مدت تنظیم شده است، افزود: اصلاح هندسی و روشنایی معابر در برنامه کوتاه مدت، احداث تقاطع و بازگشایی برخی از مسیرها در میان مدت و احداث رینگ جدید شهر رشت از برنامه های بلند مدتی است که توسط شهرداری در حال اجرا می باشد.
شهردار رشت با اشاره به برنامهریزیها برای احداث ۵ تقاطع در راستای حل گرههای ترافیکی رشت، گفت: برای اجرای این پروژهها بیشترین تملک املاک انجام شد و در معبر سعدی به سرگل از ۹۸ ملک، فقط تملک هشت ملک بهدلیل موانع حقوقی و وراثتی باقی مانده که در حال انجام است.
وی به بازگشایی مسیر لب آب به رودبارتان اشاره کرد و ادامه داد: برای بازگشایی این خیابان ۱۱ ملک به صورت کامل تملک شده است.
شوقی با اشاره به اجرای رینگ ۹۰ متری در شهر رشت گفت: اجرای فاز اول این رینگ در آینده نزدیک توسط شهرداری رشت آغاز شده اما با توجه به حجم این پروژه، نیاز است که وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای فاز دوم آن ورود کند.
شهردار رشت با بیان اینکه تلاش داریم که ۵ پروژه تقاطع غیر همسطح را به بهرهبرداری برسانیم، اضافه کرد: همه طرح ها از برنامه زمان بندی جلوتر هستند و روند اجرای احداث تقاطع ها با سرعت در حال انجام است.
وی با بیان اینکه توسعه گردشگری از اولویت های شورای ششم و شهرداری رشت است، ادامه داد: بر همین اساس لایروبی و ایجاد فضای گردشگری در تالاب عینک رشت در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه نیمی از خدمات ارایه شده در شهرداری رشت از فروردین ماه تاکنون به صورت الکترونیکی انجام می شود، اضافه کرد: در صدد هستیم تا اخذ پروانه های ساختمانی نیز از طریق الکترونیکی انجام شود.
شوقی با اشاره به مطالبات شهرداری رشت از دستگاه های اجرایی تصریح کرد: از نمایندگان گیلان می خواهیم برای وصول این مطالبات در کنار شهرداری باشند.
شهردار رشت با بیان اینکه ساخت کنارگذر ژ۵ در محدوده روستایی حیاتی است و میتواند تکمیل کننده یک کنارگذر جدید از جاده لاهیجان تا پیربازار باشد، گفت: ساخت محور شهید سلیمانی در امتداد کانال ژ۵ از جاده انزلی تا پیربازار به طول ۴/۲ کیلومتر از آذر ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی تصریح کرد: ۹ کیلومتر مسیر ژ۵ از داروسازی تا جاده انزلی در خارج از محدوده شهری قرار داد که در صورت تعریض و بهره بردازی از این قطعه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل و جاده ای گیلان می توانیم با کمترین هزینه یک کنار گذر ۱۳ کیلومتری از جاده لاهیجان تا پیل دار بن در جاده پیربازار را به بهره برداری برسانیم.
انتهای پیام/