• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
1
امام جمعه بندرانزلی:

فرهنگ شیعی در پیاده‌روی اربعین بروز و ظهور پیدا می‌کند

  • کد خبر : 9989
  • 25 مرداد 1403 - 11:32
فرهنگ شیعی در پیاده‌روی اربعین بروز و ظهور پیدا می‌کند
امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه فرهنگ شیعی در پیاده‌روی اربعین بروز و ظهور پیدا می‌کند، گفت: مسیر پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای جهاد تبیین در عرصه‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و حتی سیاسی است.

به گزارش گیل مانا و به نقل از  ستاد اربعین گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین امام جمعه شهر بندر انزلی در برنامه زنده تلویزیونی قدم قدم تا اربعین با بیان اینکه پیاده‌روی عظیم اربعین دارای برکات دنیوی و اخروی بسیار زیادی است، اظهار کرد: مسیر پیاده‌روی اربعین قدمگاه اهل‌بیت (س) بوده است زیرا در نخستین پیاده‌روی اربعین جابر از صحابه پیغمبر (ص) و اهل بیت امام حسین (ع) از شام به کربلا این مسیر را طی کردند.

وی با تاکید بر لزوم توجه زوار و همچنین جاماندگان اربعین به خواندن زیارت این روز گفت: در آیات و روایات خواندن زیارتنامه اربعین یکی از نشانه‌های انسان مؤمن است، از این رو تمامی مومنین و علی‌الخصوص شیعیان باید به این امر توجه کنند.

امام جمعه بندر انزلی نقش اربعین در زنده نگه داشته شدن واقعه کربلا را بسیار مهم دانست و بیان کرد: مسیر پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای جهاد تبیین در عرصه‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و حتی سیاسی است.

شمس الدین همچنین با اشاره به نقش علما و مبلغین دینی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره کربلا در اربعین تصریح کرد: همواره نشر معارف دینی توسط علما و خطبای دینی  و از طریق پژوهش و سخنرانی انجام می‌شود، به گونه‌ای که در دوران خفقان در طول تاریخ به بازگو کردن واقعه کربلا پرداختند که این امر در طول ۴۵ سال گذشته بیش از پیش انجام شد.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین یک شکوه بین المللی در عرصه‌های جهانی پیدا کرده است، گفت: دشمنان اسلام از پیاده‌روی عظیم اربعین ترس و واهمه دارند زیرا فرهنگ شیعی در قالب تمدن اسلامی در این پیاده‌روی بروز و ظهور پیدا می‌کند، به گونه‌ای که امروز جامعه به دنبال فرهنگ شیعی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=9989

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.