• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
1
مدیرکل بنیاد شهید گیلان:

شهدای آزاده مظلوم ترین و غریب ترین شهدا هستند

  • کد خبر : 9750
  • 19 مرداد 1403 - 15:11
شهدای آزاده مظلوم ترین و غریب ترین شهدا هستند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به اینکه از بیش از ۴۰۰ شهید مفقود الاجسدی که در گیلان داشتیم تعدادی شناسایی شدند اما هنوز ۲۶۱ نفر مفقود هستند، گفت: شهدای آزاده مظلوم‌ترین، غریب‌ترین و تشنه‌ترین شهدا هستند.

به گزارش گیل مانا، محمدرضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان روز(پنجشنبه، ۱۸ مرداد) در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت شهدای غریب اسارت استان گیلان ، یاد و خاطره ۲۴ شهید مدافع حرم استان گیلان را گرامیداشت و تصریح کرد: استان گیلان در بحث مدافعان حرم نیز حماسه افرین است.

داوطلب با بیان اینکه در بنیاد حفظ آثار کارگاه مشترکی برگزار شود تا دوستان عزیز آزاده که رازها و داستان های جالبی را که در مخزن اسرار سینه‌هایشان دارند بتوانند بازگو کرده تا نوشته شود، افزود: حیف است اگر این خاطرات گفته و نوشته نشود، گرچه یک بخشی را ما جمع آوری کردیم اما کم است.

‎وی شهدای آزاده را مظلوم ترین، غریب ترین شهدا دانست و اظهار کرد: این شهدا مانند امام موسی کاظم(ع)، هفتمین امام ما شیعیان که مظلوم و باب الحوائج هستند، حاجت میدهند و خیلی از ارادتمندان بر سرمزار این شهدای عزیز می روند و حاجت می‌گیرند.

‎داوطلب با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ شهید مفقود الاجسدی که در گیلان داشتیم و تعدادی شناسایی شدند اما هنوز ۲۶۱ نفر هستند که مفقودند گفت: به خصوص شهدایی که در والفجر ۸ و اروند به شهادت رسیده اند اما امیدواریم شهدای دیگر حداقل پیدا شوند.

‎وی با بیان اینکه امروز وظیفه همگانی است که برای ۴۲ شهید غریب مانند حضرت زهرا(س) که نمی توانیم متصور باشیم چه زخم ها کشیده اند به عنوان مظلوم ترین، غریب ترین و تشنه ترین شهدای اسارت که نزدیک‌ترین افراد به امام حسین(ع) هستند مراسمی در خور و شایسته برگزار کنیم اضافه کرد: امروز باید همت کنیم که حداقل رنگ و بوی مراسم به چشم و منظر و مرعای همه برسد و بوی خوش این مراسم که بوی خوش وجود حضرت زهرا(س) و فرزند پاکش امام هفتم، امام در قل و زنجیر ما یعنی امام موسی کاظم(ع) است به مشام همه برسد.

‎داوطلب در ادامه یادآور شد: رزمندگان جبهه حق علیه باطل رسالتی داشتند که با جانشان و حداقل امکانات اسلام را حفظ کردند و امروز وظیفه ما است که بیشتر فعالیت کنیم تا قشر خاکستری که پای صندوق انتخابات آمدند و آنهایی که نیامدند را بیشتر با آرمان های امام و انقلاب و شهدا آشنا کنیم.

‎داوطلب همچنین به برنامه های سالروز ورود آزادگان اشاره کرد و گفت: سخنرانی در نماز جمعه، دیدار با مقامات ارشد استان، دیدار از ازادگان نشست مطبوعاتی باحضور ۵۰ خبرنگار، پیام تبریک سالروز ورود آزادگان برای ۲۷۰۰ آزاده، برگزاری مراسمی در روز پنجشنبه ساعت ۱۰ صبح در گلزار شهدای رشت با سخنرانی آیت الله فلاحتی که در راستای دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید مراسم کنگره شهدای غریب اسارت برگزار خواهد شد از جمله مهمترین برنامه های این روز می باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=9750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.