• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
1

توقیف محموله کالای قاچاق در رشت تا دستگیری سارق سابقه‌دار در سنگر

  • کد خبر : 9715
  • 18 مرداد 1403 - 14:12
توقیف محموله کالای قاچاق در رشت تا دستگیری سارق سابقه‌دار در سنگر
فرمانده‌ انتظامي رشت از توقيف خودروي پرايد وانت حامل بيش از ۴ هزار قلم کالاي خوراکي غيرمجاز قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش گیل مانا، سرهنگ محمود حافظی  امروز ۱۸ مرداد ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، فعالیت‌ اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام مالی و حرکت رو به جلوی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: برخورد با مفسدان اقتصادی و اخلالگران نظام مالی یکی از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموران یگان امداد رشت حین گشت‌زنی و کنترل وسایل نقلیه عبوری در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پراید وانت مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۴ هزار و ۵۴۰ قلم کالای قاچاق شامل ۲هزار و ۸۰۰ عدد آدامس قاچاق، ۳۰۰ بسته شکلات،۲۷۰ بسته پودر قهوه و نسکافه قاچاق، ۶۰۰ قلم کالای آرایشی بهداشتی قاچاق و ۵۷۰ قوطی نوشیدنی انرژی زا و آبمیوه قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کردند، افزود: در این خصوص متهم ۳۲ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: مجموعه انتظامی در برخورد فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

دستگیری سارق سابقه دار کابل مخابرات در زیباکنار

فرمانده انتظامی رشت از شناسایی و دستگیری سارق سابقه‌دار کابل برق با ۶ فقره سرقت و کشف ۳۵ متر کابل مخابرات در زیباکنار خبرداد و با اعلام اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی، عزم همگانی را می‌طلبد، اظهار کرد: برخورد قاطع پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنها و از طرفی ارتقاء سطح آگاهی عمومی با تشدید اقدامات پیشگیرانه، موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.

وی در ادامه گفت: طی هفته‌های اخیر با توجه به وقوع چند فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان رشت، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با بیان اینکه ماموران پاسگاه انتظامی زیباکنار پس از اقدامات فنی و بررسی صحنه سرقت، سارق این پرونده ها را شناسایی کردند،اذعان داشت:با هماهنگی قضائی ،سارق سابقه دار در مخفیگاهش دستگیر و مقدار ۳۵ متر کابل مخابراتی در بازرسی از محل اختفاء وی کشف گردید.

این مقام انتظامی از اعتراف سارق سابقه‌دار به ۶ فقره سرقت کابل برق و مخابراتی خبر داد و بیان داشت: سارقان ۵۳ ساله پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ حافظی  با تاکید بر حذف زمینه‌های وقوع جرم خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

دستگیری سارق سابقه‌دار منزل با ۷ فقره سرقت در بخش سنگر

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با تاکید بر اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی، عزم همگانی را می‌طلبد، اظهار کرد: برخورد قاطع پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنها و از طرفی ارتقاء سطح آگاهی عمومی با تشدید اقدامات پیشگیرانه، موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه رفتار سارقان سابقه دار تحت کنترل و رصد پلیس می باشد،افزود: در همین راستا مأموران انتظامی بخش سنگر، احدی از سارقان سابقه دار را در حال سرقت از یک منزل ویلایی خالی از سکنه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با اشاره به اعتراف متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی به ۷ فقره سرقت از مشاعات ساختمانی و منازل مسکونی در سطح شهرستان رشت،اذعان داشت: سارق ۴۹ساله پس از تکمیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی در پایان، لزوم توجه مردم به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس را عاملی مهم برای پیشگیری از وقوع سرقت برشمرد و خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک می‌توانند موضوع را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=9715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.