• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
3
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبرداد:

برداشت بیش از ۳ هزار تن انار از باغ های گیلان

  • کد خبر : 92
  • 05 آبان 1401 - 19:46
برداشت بیش از ۳ هزار تن انار از باغ های گیلان
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می‌شود ۳ هزار و ۸۷۷ تن انار ترش و شیرین به ارزش ۵۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از باغ‌های گیلان برداشت شود.

به گزارش گیل مانا و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان،  منوچهر پارسافر با اشاره به اینکه بیشترین باغ‌های انار ترش گیلان در شهرستان‌های ماسال، رودبار، املش و تالش قرار دارد، اظهار کرد: ماسال با ۲۰۰ هکتار باغ انار ترش، رتبه نخست این محصول در گیلان را دارد.
وی با اشاره به اینکه برداشت انار ترش و شیرین در ۴۸۰ هکتار از باغ‌های استان گیلان آغاز شده است، افزود:پیش بینی می‌شود ۳ هزار و ۸۷۷ تن انار ترش و شیرین به ارزش ۵۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از باغ‌های گیلان برداشت شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بیشتر شهر‌های گیلان باغ انار دارد، گفت: شهرستان رودبار به دلیل شرایط آب و هوایی تنها تولید کننده انار شیرین با هزار و ۶۹۵ تن تولید در گیلان است که ۱۵۷ هکتار باغ انار شیرین دارد.
پارسافر با اشاره به اینکه هزار و ۷۵۵ کشاورز گیلانی باغ انار دارند گفت: برداشت انار ترش در گیلان تا اواخر آبان ادامه دارد.
کارشناسان معتقدند میوه انار برای اختلالات معده، مشکلات قلبی، مقابله با سرطان، مراقبت از دندان ها، درمان آرتروز، جبران کم خونی و بهبود دیابت مفید است.در گیلان با انار غذا‌های متنوعی پخت می‌شود که از آن جمله می‌توان به مرغ شکم پر، آش انار، خورشت انار، انار بیج، مرغ ترش و کال کباب اشاره کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=92

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.