• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
1
سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری گیلان خبر داد:

ثبت ۲۷۴۳ گزارش مردمی در سامانه سجام

  • کد خبر : 9011
  • 13 خرداد 1403 - 22:35
ثبت ۲۷۴۳ گزارش مردمی در سامانه سجام
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه شهروندان گیلانی می‌توانند با عضویت در سامانه سجام، هرگونه اخبار و اطلاعات موثر در پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی را به مقامات قضایی گزارش دهند، گفت: سال گذشته دو هزار و 743 گزارش در این سامانه به ثبت رسید.

به گزارش گیل مانا و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، سیف الله مسرور امروز ۱۳ خرداد ماه با بیان اینکه شهروندان گیلانی در سامانه سجام عضو شوند، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه اخبار و اطلاعات موثر در پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی شامل حقوق عامه، زیست محیطی، منابع طبیعی و اراضی ملی، زمین خواری، رشوه خواری، دارویی- بهداشتی و درمانی و غیره را بدون واسطه و به صورت کاملا محرمانه به مقامات قضایی گزارش کنند.

وی افزود: سامانه سجام به منظور دریافت گزارش‌های مردمی راه اندازی شده و آحاد جامعه می‌توانند به صورت ناشناس و یا ثبت گزارش با کد ملی اقدام و شماره پیگیری دریافت کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با بیان اینکه این سامانه به آدرس اینترنتی sajam.eadl.ir برای ثبت انواع تخلفات در زمینه‌هایی از قبیل مفاسد مالی و اداری، تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی، حقوق عامه، محیط زیست، بهداشت و درمان، فضای مجازی، جرائم امنیتی، منابع آبی، جرائم اقتصادی، تولید و توزیع مواد مخدر و ..غیره ایجاد شده است، گفت: علاوه بر عضویت دستگاه‌های اجرایی استان، دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان ها نیز می‌توانند در این سامانه عضو باشند.

مسرور تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۷۴۳ گزارش در این سامانه به ثبت رسیده که حدود ۳۰۵ گزارش به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از راه‌اندازی این سامانه پیشگیری از وقوع جرم و تخلف است، خاطرنشان کرد: این گزارش‌ها در ابتدا مورد بررسی و صحت سنجی قرار گرفته و در صورت احراز مشکل یا تخلف از طریق مدیر استانی به کارتابل سازمان مورد نظر ارجاع می شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=9011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.