• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
1

تشدید اقدامات حفاظتی با متخلفان در منطقه حفاظت شده لیسار

  • کد خبر : 7984
  • 29 بهمن 1402 - 8:58
تشدید اقدامات حفاظتی با متخلفان در منطقه حفاظت شده لیسار
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان، به همراه جمعی از مسئولان اداره کل در بازدید از پاسگاه جوکندان تالش بر تشدید اقدامات حفاظتی و برخورد قاطع با متخلفان در منطقه حفاظت شده لیسار تالش تاکید کرد.

به گزارش  گیل مانا،  حمزه عشوری،به همراه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و روسای ادارات حراست و مدیریت و عملکرد اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان با حضور در پاسگاه محیط بانی جوکندان با رئیس شهرستان ، مسئول پاسگاه و محیط بانان این منطقه گفتگو و با اشاره به ارزش های زیستی و تنوع گسترده گیاهی و جانوری در این منطقه بر لزوم بالابردن سطح حفاظتی منطقه در جهت حفظ و حراست بیشتراز محیط زیست منطقه تاکید کرد.

وی در این بازدید برافزایش گشت و کنترل مستمر در منطقه ،برخورد قاطع با قاچاقچیان اشجار ، برداشت های غیرمجاز شن و ماسه و دیگر تخلفات محیط زیستی تاکید کرد.

عشوری در این بازدید با اشاره بر اراده و تلاش جدی مسؤولان سازمان در جهت بهبود وضعیت معیشتی محیط بانان ، بر ضرورت ارتقای حفاظت بیش از پیش منطقه وحفاظت بهتر با افزایش نیروهای کمکی و اقدامات پیشگیرانه در منطقه تاکید  واضافه کرد با تجهیز واستفاده از امکانات وفناوری های نوین تلاش برحفاظت حداکثری داریم.

گفتنی است تالاب جوکندان در منتهی الیه ضلع شرقی منطقه حفاظت شده لیسار شهرستان تالش قرار دارد و منطقه حفاظت شده لیسار با حدود ۳۲ هزار هکتار یکی از مناطق چهارگانه قدیمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور می باشد که دارای تنوع زیستی فون و فلور خاص بوده و قسمتهای زیادی از منطقه را جنگلهای هیرکانی پوشانده که به ثبت جهانی یونسکو رسیده است.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=7984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.