• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
2
مدیرکل گردشگری گیلان:

۱۰۰ جشنواره نورزوی در گیلان برگزار می شود/ورود بیش از ۲ میلیون مسافر به گیلان

  • کد خبر : 703
  • 26 اسفند 1401 - 15:13
۱۰۰ جشنواره نورزوی در گیلان برگزار می شود/ورود بیش از ۲ میلیون مسافر به گیلان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از ورود ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار مسافر به استان خبر داد و گفت: اجرای ۷۰۰ برنامه و ۱۰۰ جشنواره در مناطق مختلف استان در نوروز پیش بینی شده است.

به گزارش گیل مانا، ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی گیلان در پذیرایی از مسافران نوروزی، اظهار کرد: استان گیلان بدلیل دارا بودن از ظرفیت‌های گردشگری، مناطق طبیعی و تاریخی در طول سال مقصد و میعادگاه اصلی مسافران است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با ارائه آماری از حضور مسافران به گیلان در یک هفته گذشته، افزود: حدود ۴۵۲ هزار خودرو در هفته گذشته وارد گیلان شدند.

جهانی از ورود ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار مسافر به این استان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار مسافر از استان خارج شدند.

او از اقامت ۱۳۲ هزار و ۷۲۲ نفر در گیلان خبر داد و بیان کرد: با حضور و اقامت این تعداد مسافرین و گردشگران حدود ۴۵/۱۷ درصدی اشتغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل صورت گرفته است.

او با تاکید بر نظارت و بازرسی از عملکرد مکان‌های اقامتی و تفریحی، افزود: ۱۹ مورد بازدید از تأسیسات گردشگری و اقامتی صورت گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از بازدید ۳ هزار و ۱۶۲ نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان خبر داد و گفت:  این مهم نشان از استقبال کم نظیر گردشگران از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان دارد.

وی از پیش بینی ۷۰۰ برنامه و ۱۰۰ جشنواره در مناطق مختلف استان در نوروز خبر داد و گفت: این برنامه ها با کمک فرمانداران و شهرداری ها اجرا می شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.