• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
2

آمادگی ۱۰۰ هزار هکتاری اراضی گیلان برای کشت دوم

  • کد خبر : 5388
  • 19 شهریور 1402 - 10:08
آمادگی ۱۰۰ هزار هکتاری اراضی گیلان برای کشت دوم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۱۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان قابلیت کشت دوم را دارد.

به گزارش گیل‌مانا، صالح محمدی حدود ۶۰ هزار هکتار از این اراضی را آماده کشت راتون و نشاء مجدد دانست و اظهار کرد: مابقی اراضی ظرفیت کشت گیاهان علوفه‌ای و غده‌ای و برگی؛ همچنین سبزی و صیفی را دارند و می‌توانند در افزایش محصول و درآمد برای کشاورزان مفید باشند.

وی با اشاره به شرایط جوی مناسب در این ایام سال و وجود آب فراوان برای کشت و کار، تصریح کرد: با شرایط تغییر اقلیم مواجه هستیم و لذا در استان گیلان امکان کشاورزی در طول سال وجود دارد و می‌توانیم بسیاری از محصولات مورد نیاز مردم را کشت کنیم.

محمدی با اشاره به نیاز پایتخت به سبزیجات سالم و کیفی، عنوان کرد: مدیران جهاد کشاورزی و تعاون روستایی شهرستان‌ها اقدام به شناسایی تولیدکنندگان کنند تا پس از عرضه محصولات در بازارهای محلی، اقدام به ارسال محصول مازاد به سایر مناطق کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ کشت دوم محصولات کشاورزی در استان، گفت:انجام کشت دوم اراضی شالیزاری ضمن جلوگیری از خواب رفت شالیزارها، صرفه اقتصادی دارد.

صالح محمدی، اظهار کرد: گیلان در حوزه کشاورزی قابلیت‌های ارزشمندی دارد که با پرداختن به آن می‌توان به رونق اقتصادی رسید.

وی با تاکید بر لزوم توجه به کشت دوم در گیلان، افزود: کشت دوم محصولات کشاورزی در گیلان جهت افزایش درآمد و بهره وری کشاورزی توصیه می‌شود.

محمدی با اشاره به ارقام محصولات کشاورزی در بخش کشت دوم، اضافه کرد: راتون، صیفی جات، لوبیا، سبزیجات، علوفه، شبدر و … برای کشت دوم توصیه می‌شود و صرفه اقتصادی هم دارد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=5388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.