• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
2
وزیر ارشاد:

آرمان میرزا کوچک رهایی از استبداد بود

  • کد خبر : 314
  • 11 آذر 1401 - 21:12
آرمان میرزا کوچک رهایی از استبداد بود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه معرفی شخصیت‌هایی مانند میرزا رویکرد وزارت ارشاد است، گفت: آرمان میرزا کوچک رهایی از استبداد و استعمار بود.

به گزارش گیل مانا، محمد مهدی اسماعیلی پنج‌شنبه در اجلاسیه پایانی کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک در تالار مرکزی رشت، با اشاره به شخصیت بزرگ میرزا کوچک و دوران رنج و محنت آن سال ها که ایران تا واگرایی و بی نظمی به واسطه حضور استکبار جلو رفته بود، اظهار کرد: در و دیوار رشت راویان خوبی از روزهای پرمحنت ایران عزیز و گیلان سرافراز است.

وی با اشاره به اینکه در آن دوران  استعمارگران جولان داده و کشور با وجود حاکمان نالایق به محل تاخت و تاز قدرت های استعماری روس و انگلیس تبدیل شده بود، افزود: در این شرایط میرزا کوچک جنگلی با عزمی راسخ و دلی امیدوار به عنایات الهی مجاهدت کرده و به پا خواست.

* آرمان میرزا کوچک رهایی از استبداد بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آرمان میرزا کوچک جنگلی را رهایی از استبداد و استعمار دانست و گفت: همه نهضت‌ها ممکن است به سرانجام نکویی ختم نشود مانند نهضت میرزا که به دلایلی به شکست انجامید اما بذری بود در سرزمین پراستعداد ایرانی که درخت تناوری از نهضت و انقلاب در آن رشد کرد و اعتلا یافت و ثمره آن نهضت بزرگ انقلاب اسلامی بود.

اسماعیلی، معرفی شخصیت‌هایی مانند میرزا را رویکرد وزارت ارشاد دانست و بیان کرد: با معرفی چنین شخصیت‌های بزرگ به دنبال نمادهای هویتی هستیم تا آنان را به جامعه امروز ایران اسلامی معرفی کنیم، شخصیت‌هایی که مشفقانه برای پیشرفت و وحدت کشور نقش آفرینی کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با بیان اینکه گیلان، استان فرهنگ و هنر است، اظهار کرد: این استان در همه تحولات ایران در دوره‌های مختلف به ویژه در دوران معاصر، پیشگام بوده است.

اسماعیلی با بیان اینکه شهدای گیلان در دفاع مقدس، امنیت، مدافع حرم برای همه ما الهام بخش هستند، افزود : استانی با علمای کم نظیر و برجسته چون آیت الله بهجت و اندیشمندان و بزرگان بسیاری که بر قله رشته های مختلف علمی ، فرهنگی ، هنری ، سیاسی و نوین ایستاده اند، گیلان استان مشاهیر بزرگ و فراموش نشده مردم ایران است.

*دشمن به دنبال تکرار حوادث تاریخی گذشته

وی با اشاره به شرایط امروز کشور که دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در کشور است، تاکید کرد: دشمن به دنبال تکرار حوادث تاریخی گذشته در کشور برآمده است و همواره در دوره های مختلف با عناوین و بهانه‌های مختلف این دشمنی را تکرار کرده و به دنبال واگرایی به امید انشاق در جامعه ایرانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و ناامیدی مردم در کشور است، ادامه داد: دشمن تلاش کرد تا بین صفوف مردم با دو قطبی سازی شکاف ایجاد کند، ایجاد شکاف و از بین بردن وحدت سرزمینی در کشور اهداف دشمن است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه ایران نقش آفرین و دارای قدرت تاثیر گذار در عرصه بین المللی برای دشمنان قابل تحمل نیست، افزود: هر روز با بهانه و دسیسه‌ای به دنبال توقف موفقیت های ایران اسلامی هستند و باید اصحاب فکر و اندیشه، فرهنگ و هنر پیشگام نقش آفرینی باشند و جهاد تبیین کنند.

*باید گوش شنوایی برای استماع نقدهای منصفانه باشیم 

وی با تاکید بر بیان دستاوردها و موفقیت های ایران اسلامی، تصریح کرد: باید گوش شنوایی برای استماع نقدهای منصفانه باشیم و هم از پیشرفت سخن بگوییم هم برای رفع اشکالات خود تلاش کنیم و برای منتقدین و معترضینی که در چارچوب قانون سخن می گویند شنوا باشیم و این برنامه دولت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم با همه گروه‌ها و اقشار با همه اختلاف سلیقه ها به گفتگو می‌نشیند، افزود: دولت گوش شنوایی بر انتقادات و تلاش راسخی بر از بین بردن آسیب‌ها دارد و نباید تجربیات تلخ گذشته چون دوران مشروطه و نهضت جنگل را تجربه کنیم.

به گزارش گیل مانا، در پایان کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی از بهروز افخمی کارگردان و محمد میرزمانی آهنگساز فیلم کوچک جنگلی تقدیر شد.

 

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.