• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
2

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از ایستگاه تحقیقاتی تاس ماهیان گیلان

  • کد خبر : 2981
  • 23 تیر 1402 - 12:15
بازدید وزیر جهاد کشاورزی از ایستگاه تحقیقاتی تاس ماهیان گیلان
وزیر جهاد کشاورزی و استاندار از ایستگاه تحقیقاتی تاس ماهیان گیلان بازدید کردند.

به گزارش گیل‌مانا، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار از ایستگاه تحقیقاتی تاس ماهیان گیلان واقع در شهرستان رودسر بازدید کرده و با گفت‌وگو با مدیران این ایستگاه، از آخرین روند اقدامات انجام شده در حوزه پرورش ماهیان خاویاری آگاه شدند.

محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر یکروزه خود به گیلان با همراهی اسدالله عباسی استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از ایستگاه تحقیقاتی تاس ماهیان گیلان واقع در شهرستان رودسر بازدید کرده و ضمن گفت و گو با مدیران این ایستگاه، از آخرین روند اقدامات انجام شده در حوزه پرورش ماهیان خاویاری آگاه شدند.

در حال حاضر این سایت مجهز به ۱۱ دستگاه حوض بتنی با قطر ۶ و ۱۰ متر، بتن ریزی سکوی نصب ۶۰ دستگاه وان فایبرگلاس، اسکله دریای به طول ۱۵۰ متر جهت انتقال آب از دریا به ساحل و دو دستگاه الکتروپمپ ۵/۷ کیلووات برای انتقال آب دریا از عمق ۵/۲ متر به ساحل، الکترموتور دمنده هوا برای هوادهی و تامین اکسیژن مورد نیاز آب و برق سه فاز می باشد.

همچنین ایجاد یک سایت پژوهشی و ترویجی جهت انجام مطالعات کاربردی و توسعه ای، نگهداری و پرورش ماهیان خاویاری نارس صید شده از دریا، نتایج با ارزش پروژه های تحقیقاتی از جمله برتری شاخص رشد و تغذیه گونه فیلماهی در آب لب شور دریای خزر در مقایسه با آب شیرین، توسعه فن پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب لب شور دریای خزر و ایجاد مرکز ترویجی، پژوهشی برای توسعه پرورش ماهیان خاویاری در اراضی مستعد نوار ساحلی خزر است.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین با هدف رسیدگی و شناسایی ظرفیت بالقوه گیلان دز حوزه پرورش انواع ماهیان سرد آبی و گرم آبی با حضوردر شهرستان بندر انزلی از یک مرکز پروش تاس ماهیان بازدید به عمل آورد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=2981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.