• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
2
نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد:

تبیین جایگاه روحانیت در شکل‌گیری نهضت‌های ضد استعماری

  • کد خبر : 116
  • 05 آبان 1401 - 21:46
تبیین جایگاه روحانیت در شکل‌گیری نهضت‌های ضد استعماری
نماینده ولی فقیه در گیلان، تبیین بیشتر جایگاه روحانیت در شکل‌گیری نهضت‌های ضد استعماری را مورد تأکید قرار داد و گفت: برگزاری کنگره‌ای در خور نام و جایگاه سردار جنگل، از مطالبات فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری گیل مانا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، آیت الله رسول فلاحتی  در چهارمین گردهمایی ائمه جمعه استان با موضوع کنگره بین المللی میرزا کوچک در تالار مرکزی رشت، اظهار کرد: باید جایگاه روحانیت در شکل‌گیری نهضت‌های ضد استعماری ، بیشتر تبیین شود .

وی  ادامه داد : شخصیت روحانی و مذهبی شهید میرزا کوچک به عنوان رهبر نهضتی اسلامی ، باید به خوبی برای جامعه به ویژه نسل جوان بازشناسی و جایگاه مذهب در این نهضت وا کاوی شود .

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی میرزا کوچک، سردار جنگل را از این جهت که شهید ، عالم ، شاخص و شخصیتی که مورد مطالعه بسیاری قرار گرفته،  دارای اهمیت برای تحقیق در خصوص تبیین مجاهدت و نهضت اسلامی او دانست .

آیت الله فلاحتی خاطر نشان کرد: تشریح زوایای مختلف زندگی و مبارزه میرزا کوچک و برگزاری کنگره‌ای در خور نام و جایگاه این مبارز نستوه ، یکی از مطالبات فرهنگی – اجتماعی  گیلانیان به شمار می‌آید.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: دشمنان با تمام توان و امکانات خود از این آشوب ها حمایت کرده و همه افرادی که از انقلاب و نظام مقدس اسلامی کینه های عمیق داشتند ، وارد این میدان شده بودند .

آیت الله فلاحتی اضافه کرد : دشمنان از هیچ کاری برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و کشور ، دریغ نکردند و آتش زدن قرآن کریم ، مسجد و کشته و مجروح کردن عوامل برقراری امنیت در جامعه ، نمونه‌هایی از اقدامات سوء آنهاست .

نماینده ولی فقیه در گیلان به ائمه جمعه استان تأکید کرد که با بهره‌گیری از جایگاه ویژه نماز جمعه ،  فضای بعد از این اغتشاشات را به سوی امنیت ، هدایت کرده و فضا را با احساس آرامش گره بزنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.