• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
3

معرفی متخلفان زیست محیطی رودبار به مراجع قضایی

  • کد خبر : 1151
  • 01 اردیبهشت 1402 - 11:58
معرفی  متخلفان زیست محیطی رودبار به مراجع قضایی
رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست رودبار گفت: دو مدیر بیمارستان در شهرستان رودبار به دلیل رعایت نکردن مسائل زیست محیطی و ایجاد آلودگی و تخلیه پساب بیمارستانی به حوزه آبریز سفیدرود، یک شهردار و ۵ دهیار بدلیل انباشت و رها کردن زباله درمعابر به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش گیل مانا، علی فرهی تکرمی امروز در جمع خبرنگاران در آستانه ورود به هفته زمین پاک، اظهار داشت: دو مدیر بیمارستان در شهرستان رودبار به دلیل رعایت نکردن مسائل زیست محیطی و ایجاد آلودگی و تخلیه پساب بیمارستانی به حوزه آبریز سفیدرود ، به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود پزشکانی وکلینک های که پسماند عفونی مطب‌ها را غیراصولی امحا می‌کنند و به محیط زیست آسیب می‌رسانند نیز به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه همچنین یک شهردار و ۵ دهیار نیز به دلیل انباشت و رهاسازی پسماند در معابر به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: محیط زیست همواره نحوه امحای پسماندها و پساب تولیدی مراکز بیمارستانی بهداشتی و درمانی و‌عادی را رصد کرده و متخلفین به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

فرهی تصریح کرد: همچنین ۶ دهیار و یک بیمارستان دیگر شهرستان به دلیل عدم تصفیه مناسب فاضلاب بیمارستانی در شهرستان نیز در شش ماهه گذشته اخطاریه های متعدد دریافت کرده و به دلیل بی توجهی به اخطاریه‌ها و رفع نکردن آلودگی‌ها به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست رودبار  تاکید کرد : رابطه‌ی نزدیکی بین سلامتی انسان و محیط زیست وجود دارد که غیرقابل انکار است، هوایی که نفس می کشیم ، آبی که می‌نوشیم تا نیازهای بدن تأمین شود و مکانی که در آن زندگی می‌کنیم و به ما امنیت می‌بخشد، همه از محیط زیست سالم به دست می‌آید که هرگونه آسیبی به آن مستقیماً بر سلامتی جسم و روان انسان تأثیر می‌گذارد.

یک کارگاه غیر مجاز آلاینده محیط زیست در رودبار پلمپ شد

فرهی گفت: یک واحد غیر مجاز کوره پخت زغال که بدون کسب مجوزهای قانونی اقدام به راه‌اندازی کوره زغالگیری در محدوده مسکونی یکی از روستاهای رودبار کرده بود، بعد از کسب دستور قضایی از سوی دادستان، توسط اداره حفاظت محیط زیست رودبار پلمپ شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار افزود : فعالیت این واحد باعث نارضایتی‌هایی از سوی همسایگان شده بود که علی رغم صدور دو اخطاریه زیست محیطی، به صاحب واحد مبنی بر خودداری از ادامه فعالیت ، اما مسئول این واحد بدون توجه به فعالیت به اخطاریه به فعالیت خود ادامه داد که در نهایت با طرح پرونده شکایت و کسب دستور قضایی این واحد آلاینده پلمپ شد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=1151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.