• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
0
مدیرکل راه وشهرسازی گیلان خبر داد

تحول نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در گیلان

  • کد خبر : 11222
  • 12 مهر 1403 - 12:27
تحول نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در گیلان
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از رشد نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری استان خبر داد و گفت: صدور ۱۷۲۹ پروانه نوسازی مشتمل بر ۶۰۹۷ واحد مسکونی نوسازی شده در محلات هدف بازآفرینی شهری گیلان طی سه سال اخیر، بیانگر تحول در نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده گیلان است.

به گزارش گیل مانا، محمدرضا فلاحتگر امروز ۱۲ مهرماه با بیان اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده با رویکرد ارتقاء ایمنی و کیفیت زندگی ساکنان در استان شدت گرفته، اظهار کرد: یکی از راهبردهای تولید مسکن در کشور، نوسازی بافت‌های فرسوده شهری با هدف مقاوم ‌سازی بافت‌ها و همچنین نوسازی واحدهای مسکونی و پاسخ به نیاز مسکن متقاضیان با تسهیل‌گری‌های دولت در کشور در حال انجام است که در همین راستا از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۱۷۲۹ پروانه مشتمل بر ۶۰۹۷ واحد مسکونی در بخش محلات هدف بازآفرینی شهری استان گیلان نوسازی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، نوسازی بافت‌های فرسوده شهری را یکی از مهمترین اولویت های وزارت راه وشهرسازی عنوان کرد و افزود: مرمت و بهسازی شهری به صورت فعالیتی یکپارچه در نظر گرفته می شود که جنبه های اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و کالبدی و ایجاد شرایط مناسب برای دستیابی به توسعه پایدار در آن لحاظ می‌شود.

وی افزود: ارائه بسته تشویقی برای ترغیب مالکان به نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده، از اولویت‌های این وزارتخانه در راستای مقاوم‌سازی سکونتگاه‌های شهری است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به رشد نوسازی مسکن در محلات هدف استان خاطر نشان کرد: بسته های تشویقی ۱۹ بندی و اعطای تسهیلات کم بهره برای ساکنان ۳۰ شهر گیلان که دارای بافت های فرسوده هستند در نظر گرفته شده است که تعداد تسهیلات صادره در این محلات طی ۳ سال اخیر به ۱۰۰۵ واحد می‌رسد.

فلاحتگر تصریح کرد: از مجموع ۳۰ شهر دارای محدوده بازآفرینی شهری در استان گیلان، ۲۷ شهر مطابق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری و ۲ شهر رشت و لنگرود طبق الگوهای منطقه ای، بومی سازی شده و در کمیسیون ماده پنج مصوب و به شهرداریهای مربوطه ابلاغ گردید و تنها شهر شلمان باقی مانده که ان شالله طی روزهای آینده نسبت به اجرای این مصوبه اقدام خواهد شد.

وی بیشترین تسهیلات صادره را مربوط به بانک مسکن به میزان ۹۴۲ واحد و سایر بانکها ۶۳ واحد عنوان کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=11222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.