• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
0
نماینده ولی فقیه در گیلان عنوان‌کرد:

حضور اصحاب اراده میدانی حلقه مفقوده ی پیگیری مصوبات کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی/ مکتب حزب الله ادامه دارد

  • کد خبر : 11126
  • 08 مهر 1403 - 18:37
حضور اصحاب اراده میدانی حلقه مفقوده ی پیگیری مصوبات کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی/ مکتب حزب الله ادامه دارد
 نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، گفت: پیرامون پیگیری مصوبات کارگروه‌های تخصصی شورای فرهنگ عمومی در استان نیازمند ورود افراد با اراده فعالیت میدانی هستیم.

به گزارش گیل مانا، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سیدشهیدان مقاومت، شهید حاج سیدحسن نصرالله، اظهار کرد: رهبر انقلاب طی این سالها در پیامهایی که به شهدا دادند؛ طولانی ترین پیام و جامع ترین پیام را برای شهادت سیدحسن نصرالله دادند.

وی با اشاره به ویژگی‌های پیام رهبری پیرامون شهادت سید حسن نصرالله افزود: رهبری در پیامشان به ویژگی‌های این بزرگمرد و مطالب عمده برای ادامه راه این شهید بزرگوار ارائه نمودند.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری شهید سیدحسن نصرالله را سید عزیز و رهبر مومن عربی خطاب می‌کردند؛ ادامه داد: حتی دشمنش هم با همه دشمنی‌ها برای هیبت و عظمت سیدحسن نصرالله، ارزش و احترام قائل بود.

به گفته وی، حزب الله مکتبی است که هرگز خشکیده نمی‌شود و ادامه دارد زیرا قبل از این نیز دشمن رهبران این مکتب را به شهادت رسانده بود ولی راه به جایی نبرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به آیه مبارکه ۱۸۶ سوره آل عمران در قرآن مجید اشاره کرد و گفت: این آیه مبارکه مصداق بارز همه وقایع امروز است که خداوند هزار سال پیش از زبان پیامبرش به بشر فرموده بود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه اشاره می‌کند که انسان را با جان و مال در دنیا خواهد ازمود و ظیفه ی ما در عرصه آزمایش الهی، صبوری و پرهیز از اموری است که شریعت ما را از آن نهی نموده است.

*تشکیل کارگروه‌های تخصصی مصوبات شورای فرهنگ عمومی با حضور افراد فعال

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت تشکیل کارگروه برای اجرای برنامه‌ها و مصوبات شورای فرهنگ عمومی، تاکید کرد و گفت: برای اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید کارگروه‌های تخصصی با حضور دانشگاهیان و علاقه‌مندان به فعالیت‌های اجرایی و میدانی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه این کارگروه‌ها باید خروجی جلسات خود را گزارش کنند، افزود: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در استان باید یک راهبرد و استراتژی تغییر ناپذیر تدوین شود.

آیت الله فلاحتی، همه اصول اسلام را راهبردی و تغییر ناپذیر خواند و گفت: به عنوان مثال وقتی نماز صبح دو رکعت است یعنی هیچکس نمی‌تواند آن را تغییر دهد و این نشان دهنده تغییر ناپذیری اصول راهبردی در اسلام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دشمن اصول ما را به تمسخر گرفته و آنها را دستخوش تغییر قرار می‌دهد؛ تصریح کرد: در جامعه‌ اسلامی اصول و راهبردهای مهمی در حوزه فرهنگی وجود دارد که می‌توانیم آنها را عملی کنیم و این راهبردها نباید با تغییر دولت‌ها و مدیران تغییر کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه مردم از جلسات ما انتظار خروجی‌های خوب دارند؛ خاطرنشان کرد: برای حل بسیاری از معضلات باید راهکارهای علمی از طرف خبگان فرهیختگان و دانشگاهیان به این کارگروه‌ها ارائه و در نهایت پیگیری و اجرایی شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=11126

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.