• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
1

رفع تصرف ۸۳ هزار متر مربع از اراضی ملی رضوانشهر

  • کد خبر : 1112
  • 31 فروردین 1402 - 0:00
رفع تصرف ۸۳ هزار متر مربع از اراضی ملی رضوانشهر
فرمانده انتظامي استان گیلان از رفع تصرف 83 هزار متر مربع از اراضي ملي در منطقه خوشابر شهرستان رضوانشهر خبر داد.

به گزارش گیل مانا، سردار عزیزاله ملکی با اعلام اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار داشت: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و متخلفانی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام می‌کنند از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی در ادامه به دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی در منطقه خوشابر شهرستان رضوانشهر توسط فردی سودجو اشاره کرد و گفت: پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پلیس ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به آدرس محل اعلامی اعزام شد، تصریح کرد: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، فردی ۸۳ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله سیم‌خاردار و پرچین محصور کرده ‌است.

این مقام ارشد انتظامی از معرفی متهم ۵۵ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان داشت: کارشناسان ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده را ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد کردند.

سردار ملکی افزود: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، تمام آثار تجاوز جمع‌آوری و زمین مورد نظر رفع تصرف شد.

وی خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=1112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.