• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
0

انهدام شرکت هرمی معروف در رشت

  • کد خبر : 11252
  • 12 مهر 1403 - 16:55
انهدام شرکت هرمی معروف در رشت
فرمانده انتظامي رشت از انهدام يک شرکت هرمي معروف و دستگيري سرشبکه اصلي آن خبر داد و گفت: اين شرکت هرمي در سطح کشور اقدام به فريب و سودجويي و کلاهبرداري از کاربران مي‌کرد.

به گزارش گیل مانا، سرهنگ عیسی روشن قلب امروز ۱۲ مهرماه با اشاره به اینکه سرگروه‌های شرکت هرمی با شناسایی جوانان جویای کار و جلب اعتماد آن‌ها اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، اظهارداشت: اینگونه اقدامات مجرمانه با تولید و کارآفرینی در تضاد بوده و اشتغال و حرکت اقتصادی جامعه را مختل خواهد کرد که حل این معضل، هوشیاری بیشتر افراد را می‌طلبد.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی اطلاع پلیس از فعالیت یک شرکت هرمی معروف در رشت و کلاهبرداری از افراد به صورت وسیع در سطح کشور، پیگیری ویژه و تخصصی موضوع در دستور پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران کلانتری ۱۳و پلیس اطلاعات رشت پس از تحقیقات نامحسوس و اقدامات فنی و پلیسی، محل‌های فعالیت اعضاء و سر دسته اصلی این شرکت را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با اعلام اینکه پس از اقدامات فنی پلیس و با جمع‌آوری مستندات و ادله کافی برای احراز جرم، ماموران سرشبکه اصلی این شرکت هرمی را دستگیر کردند، اذعان‌داشت: تاکنون بالغ بر ۷۰۰نفر از مالباختگان که پولشان توسط این شرکت هرمی بلوکه و از آنان کلاهبرداری شده بود به پلیس مراجعه و طرح شکایت کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم ۴۷ساله این پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت و کلیه اموال و دارایی وی به دستور مقام قضایی توقیف گردید،خاطرنشان کرد:علیرغم هشدارهای مستمر پلیس و تلاش برای آشکارسازی ماهیت مجرمانه اینگونه شرکت‌ها، هنوز شاهد فریب جوانانی هستیم که دارایی خود را در شرکت‌های هرمی نابود می‌کنند.

زمین گیری سارقان سابقه دار در ” رشت” 

فرمانده انتظامی رشت با اشاره به دستگیری۲ سارق سابقه دار کابل برق و محتویات خودرو حین سرقت در این شهرستان، گفت: این افراد به ۱۱ فقره انواع سرقت اعتراف کرده و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

روشن قلب، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری مجموعه انتظامی عنوان کرد و افزود: تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس، برای پیشگیری از وقوع جرایم و آرامش شهروندان عزیز است.

وی تصریح کرد:حین اجرای طرح جامع امنیت محله محور در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر سرقت کابل برق در بخش خشکبیجار شهرستان رشت، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی رشت با اعلام اینکه ماموران انتظامی بخش خشکبیجار پس از تحقیقات فنی و میدانی سرانجام سرنخ هایی از هویت ۲نفر از سارقان این پرونده ها به دست آوردند و در یکی از مناطق سطح حوزه در حالی که مشغول ارتکاب به جرم و سرقت سیم ‌برق بودند، با آنها روبرو شدند، اذعان داشت: سارقان پس از رویت پلیس بلافاصله با یک دستگاه موتور سیکلت فاقد پلاک متواری شده، که پس از چند دقیقه تعقیب و مراقبت با استفاده از شگردهای پلیسی، موتور سیکلت آنها متوقف و هر ۲نفر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تعداد ۲ عدد قیچی برش سیم برق، یک قبضه سلاح سرد(قمه)به همراه آلات و ادوات استعمال مواد مخدر از این سارقان کشف شد، تصریح کرد: سارقان ۳۷ و ۳۹ ساله در تحقیقات پلیس به ۱۱فقره سرقت شامل: ۷فقره سرقت کابل برق، یک فقره سرقت کابل مخابرات و ۳فقره سرقت محتویات و قطعات خودرو  اعتراف کرده اند، که در نهایت پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی با تاکید بر توجه مردم نسبت به رعایت هشدارها و توصیه‌های انتظامی در بحث پیشگیری از سرقت، افزود: ارتقاء نظم و امنیت همواره در دستور کار مجموعه انتظامی قرار دارد.

انهدام باند سرقت ساختمان‌های در حال احداث در ” رشت “

فرمانده انتظامی رشت از دستگیری اعضای باند سه نفره سرقت از ساختمانهای در حال احداث در این شهرستان خبر داد و گفت: اعضای این باند به ۱۵ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

سرهنگ روشن قلب، همکاری همه جانبه و به موقع مردم با نیروی انتظامی را از جمله عوامل تأثیرگذار در پیشگیری از وقوع جرائم برشمرد و افزود: نیروی انتظامی با برخورد قاطع با مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به صورت شبانه‌روزی برای تامین امنیت تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت ساختمان های در حال احداث در سطح شهرستان رشت، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با بیان اینکه ماموران کلانتری بخش خشکبیجار و یگان امداد رشت با انجام یک مأموریت مشترک، پس از تحقیقات فنی و بررسی مستندات به دست آمده، موفق به شناسایی اعضای باند سه نفره این پرونده های سرقت شدند، افزود: با دست آوردن سرنخ هایی از هویت این افراد و محرز شدن ارتباط اعمال مجرمانه آنها با یکدیگر، مأموران طی چند عملیات غافلگیرانه  ابتدا دو نفر از سارقان را در یکی از محله های بخش خشکبیجار و سپس نفر دیگر را در محله سلیمانداراب رشت دستگیر کردند.

این مقام انتظامی از کشف وسایل مسروقه شامل(۵۰متر کابل برق ساختمانی، ۱۵قطعه کلاف درب و پنجره و چند قطعه شیرآلات ساختمانی)به همراه تعدادی ابزار مورد استفاده برای ارتکاب به جرم از این افراد خبر داد و گفت: سارقان ۳۹،۳۷و۴۳ ساله به ۱۵ فقره سرقت از ساختمانهای نیمه کاره اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ روشن قلب با اعلام اینکه وقوع جرایمی همچون سرقت و بازتاب منفی آن در سطح جامعه، می‌طلبد که پیشگیری از وقوع آن از اولویت‌های اصلی پلیس در اجرای ماموریت‌ها باشد، بیان داشت: مهمترین اولویت برنامه‌های پلیس، اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت با همکاری مردم است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=11252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.