• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
0

آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان گیلانی

  • کد خبر : 11038
  • 02 مهر 1403 - 17:14
آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان گیلانی
رئيس پليس راه گیلان گفت: دانش‌آموزان بهترين پليس و بهترين تذکر دهندگان هستند، چون اکثر خانواده‌ها به تمام تذکرات آنها اهميت مي‌دهند؛ پس آموزش و آگاه‌سازي کودکان نسبت به قوانين راهنمايي و رانندگي يک امر مهم در ارتقاي فرهنگ تلقي مي‌شود.

به گزارش گیل مانا، سرهنگ جاور صفاری دوم مهر ماه با اشاره  به آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان با حضور کارشناسان پلیس راه، اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی کارشناسان پلیس راه استان در کنار اقدامات همیشگی خود اجرای آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در سطح مدارس، طرح آشنایی افراد با وظایف شهروندی، رواج فرهنگ درست ترافیکی و قانون پذیری در مقابل ترافیک و انتقال آن از فرزندان به خانواده تسهیل می‌شود.

رئیس پلیس راه استان گیلان بیان داشت: آموزش فرهنگ رانندگی بایستی از سنین کودکی شروع و تا در آینده رانندگانی قانونمند و منضبط تحویل جامعه شود و دو هدف عمده افزایش انضباط ترافیکی و کاهش حوادث و تلفات رانندگی با کمک خود شهروندان محقق خواهد شد.

این مقام انتظامی درباره ی اهداف این آموزش گفت: رفتارهای غلط ترافیکی باعث ایجاد بی نظمی و عدم انجام در رفت و آمد ها و ایجاد مشکلاتی در جامعه می شود. این رفتارهای غلط ترافیکی به تفکر و نگرش افراد برمی گردد که اصلاح این نگرش می تواند به اصلاح رفتارهای ترافیکی بیانجامد.

سرهنگ صفاری ادامه داد : تغییر رفتارهایی که می تواند از کودکی شروع شود شاید اگر آموزش های ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی در مدارس اجباری شود که همان دانش آموزان بتوانند با اخطار دادن به خانواده هایشان جلوی یک فاجعه را بگیرند و از طرفی در سالهای بعد که خودشان راننده وسیله نقلیه ای می شوند رعایت مقررات رانندگی در آنها نهادینه شده باشد.

وی در پایان تاکید کرد: دانش‌آموزان بهترین پلیس و بهترین تذکر دهندگان هستند، چون اکثر خانواده‌ها به تمام تذکرات آنها اهمیت می‌دهند؛ پس آموزش و آگاه‌سازی کودکان نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی یک امر مهم در ارتقای فرهنگ تلقی می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=11038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.