• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
1

برگزاری ۴۶۰۰ برنامه هفته دفاع مقدس در گیلان

  • کد خبر : 10956
  • 29 شهریور 1403 - 7:24
برگزاری ۴۶۰۰ برنامه هفته دفاع مقدس در گیلان
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به برگزاری ۴۶۰۰ عنوان و برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در این استان گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار«در راه فتح قله ایم» برگزار می‌شود.

به گزارش گیل مانا، سرهنگ پاسدار حسن حبیبی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطر هفته دفاع مقدس؛این هفته را فرصت مغتنمی برای تکریم و تجلیل از پیشکسوتان بیان کرد.

وی دفاع مقدس را موجب احیای هویت ایرانی، عزت و سربلندی مردم عزیز ایران دانست و افزود: درس‌ها و پیامدهای متعدد در این دوران نورانی نهفته است.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه از برکات دفاع مقدس ارتقا جایگاه فرهنگ و هنر است گفت: آثار تولیدی درحوزه ادبیات دفاع مقدس ،شعر ،تئاتر و… با مخاطبین بسیار رو به افزایش است.

وی تربیت نیروهای هم تراز انقلاب اسلامی از دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کردو افزود: فرماندهان مقتدر تربیت شده در دفاع مقدس الگوی موفق برای کارگزاران امروز جامعه هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان شجاعت، مرعوب نشدن در برابر دشمنان در برابر آمریکای جنایتکار را از ویژگی های دفاع مقدس بیان کرد.

وی ادامه داد: با الگو گیری از ظرفیت و فرهنگ دفاع مقدس بسیاری از چالش‌ها مدیریت و رهبری شده است .

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان از برگزاری ۴۶۰۰ عنوان و برنامه ویژه دفاع مقدس در گیلان خبر داد و گفت: آئین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس گیلانی همزمان با سراسر کشور در ۲ سطح استانی و کشوری در رشت برگزار می‌شود.

وی محوریت برنامه‌های تقدیر در هفته دفاع مقدس را تکریم از بانوان و زنان دفاع مقدس بیان کردو افزود:مادران و همسران رزمندگان دفاع مقدس با گذشت ، ایثار و همراهی در این پیروزی نقش آفرین بود.

سرهنگ حبیبی از راه اندازی فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس گیلان با همکاری و پشتیبانی مسئولان استانی و ستاد کشوری گفت و اضافه کرد:همایش افتتاح باغ موزه دفاع مقدس و مقاومت به صورت ویدئو کنفرانسی و با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

وی از ضرورت مشارکت مردم در ساماندهی اسناد و آثار دفاع مقدس در گیلان گفت و تصریح کرد: یک میلیون و ۲۰۰ سند ویژه دفاع مقدس گیلان شامل عکس ،وصایا، دلنوشته و حتی نامه رزمندگان دفاع مقدس احصا شده که در سامانه جامع اسنادی بارگذاری می‌شود.

سرهنگ حبیبی با اذعان به اینکه تاکنون ۳۶۰ عنوان کتاب ازسوی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گیلان به چاپ رسیده است گفت: ۱۱ عنوان کتاب ویژه دفاع مقدس دراین هفته رونمایی می‌شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به نقش مهم زبان هنر در انتقال فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت به نسل جدید ضافه کرد: سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ۳۷۰ نفر در راستای اجرای ترویج فرهنگ دفاع مقدس تا پایان مهر به مرحله بهره برداری می رسد.

وی در راستای دومین کنگره ۸ هزار شهید دفاع مقدس استان گیلان گفت : فعالیت کمیته های پژوهش با آثار تولیدات هنری ، برگزاری همایش ملی و ادبیات پایداری ، دفاع مقدس و همایش مهدویت و دفاع مقدس از جمله برنامه های ارائه شده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=10956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.