• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
3
رئیس دانشگاه آزاد گیلان عنوان کرد :

لزوم تبیین معارف مهدوی و تمدن نوین اسلامی در دانشگاه 

  • کد خبر : 10416
  • 07 شهریور 1403 - 19:36
لزوم تبیین معارف مهدوی و تمدن نوین اسلامی در دانشگاه 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دانشجویان در برگزاری جشنواره بین المللی امامت و مهدویت نقش به سزایی دارند، گفت: تبیین معارف مهدوی و امامت و تمدن نوین اسلامی یکی از عمده مباحثی است که رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب به آن اشاره دارند.

به گزارش گیل مانا، دکتر مجتبی ملکی چوبری امروز هفتم شهریور ماه با تسلیت ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: در سال جدید ماموریتی که بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان قرار داده شد، انتخاب کتاب سال مهدویت است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته این جشنواره در استان گیلان برگزار شد، افزود: در سال اول به صورت ملی و سال دوم به صورت بین المللی با مشارکت دانشمندانی از کشورهای اسلامی و بعضی از کشورهای اروپایی و آمریکایی که در حوزه دین پژوهی و مسئله موعود کار کرده بودند، تداوم یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه آثار علمی زیادی از ۲۰۰ اثر فاخر فرهنگی علمی و از نویسندگان مطرح کشور به دبیرخانه این جشنواره رسید که مورد داوری قرار گرفت، گفت: در روز برگزاری اختتامیه جشنواره، به منتخبین جوایز ویژه‌ای اهدا شد.

ملکی چوبری تصریح کرد: امسال این جشنواره در استان گیلان با مرکزیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می‌شود که این ماموریت به استان گیلان سپرده شده که برای انتخاب کتاب سال بر مبنای دعای زیارت جامعه کبیره برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه کتاب سال و امامت نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: گستره کاری خود را افزایش داده‌ایم، یعنی آثار مربوط به وجود مبارک امام زمان (عج ) تا حضرات معصومین ( ع) را جمع آوری و در همین راستا پایان نامه‌ها و رساله‌های دکتری دانشجویی مرتبط به آن پرداخته می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان جشنواره امامت و مهدویت امسال را بین المللی دانست و تاکید کرد: دبیرخانه و ستاد اجرایی جشنواره به دلیل بین المللی بودن آن باید با قدرت و قوت بیشتری فعالیت کنند و برای افزایش هر چه بیشتر مخاطبان این جشنواره، جلسات و نشست‌های مختلف و مستمری با مجموعه و رؤسای دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه اهل البیت (ع)، دانشگاه ادیان، جامع المصطفای قم و جامع المصطفی بغداد، دانشگاه تهران، دانشگاه گیلان و دانشگاه قم برگزار شد و انتظار داریم که انشالله امسال به لحاظ تعداد مخاطب از اقشار مختلف، مخاطبین قابل توجهی داشته باشیم.

ملکی چوبری با اشاره به همکاری همه جانبه کانون‌های دانشجویی با ستاد برگزاری جشنواره، خاطر نشان کرد: در این دوره از برگزاری جشنواره، دانشجویان نقش به سزایی دارند و بخش عظیمی از کارها به دانشجویان کانون‌های دانشجویی محول شد به طوری که در امور اجرایی جشنواره، صفر تا ۱۰۰ آن توسط دانشجویان با هدایت و نظارت مجموعه حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه انجام می‌شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره بین المللی امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به عنوان یکی از فاخرترین برنامه‌ها است و با توجه به برنامه‌های موفقی که در دو سال گذشته داشتیم و در هر دو سال برگزاری جشنواره، موفق به کسب عنوان جشنواره برتر در کشور شدیم که توسط ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی کشور مورد تجلیل قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: به همین دلیل برگزاری این جشنواره برای گیلان دارای اهمیت به سزایی است و همه دانشگاه‌های استان این جشنواره را می‌شناسند و با کلیات این جشنواره آشنایی دارند.

ملکی چوبری افزود: امیدواریم بتوانیم گام‌های موثر و بهتر را در جهت تبیین معارف مهدوی و امامت و تمدن نوین اسلامی که یکی از عمده مباحثی است که رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب به آن اشاره دارند، در جامعه برداریم.

وی با اشاره به اهمیت دعای زیارت جامعه کبیره در این جشنواره، گفت: جامعه کبیره دعایی مربوط به آقا امام هادی (ع) بوده و مضامین این دعا، یک دوره امام شناسی است که بسیاری از بزرگان راجع به زیارت جامعه کبیره نیز شرح‌های مختلفی دارند و این اساتید در این مورد، کتب متعددی را تحریر کردند و در واقع یکی از محاسن جشنواره در پیش رو، ریل گذاری برای جشنواره امامت و مهدویت، خود متن زیارت جامعه کبیره هم به لحاظ وثاقت، دعای بسیار وثیقی است که می‌توانم با توجه به استناد علما به زیارت جامعه کبیره این مهم را صحه گذاشته و موجب قدرت و قوت هر چه بیشتر ما در برگزاری جشنواره شود که به لحاظ برد علمی این جشنواره، امیدوارم بتوانیم در معرفی هر چه بیشتر این زیارت به جامعه و مردم کوشا باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=10416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.