• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
1

رتبه سوم گیلان در تولید پروتئین استراتژیک مرغ

  • کد خبر : 10437
  • 07 شهریور 1403 - 21:36
رتبه سوم گیلان در تولید پروتئین استراتژیک مرغ
استاندار گیلان گفت: تولید در گیلان باید رونق بگیرد و خوشبختانه این مهم در تولید مرغ محقق شده است؛ در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰۰ تن تولید روزانه داشتیم که اکنون به ۹۵۰ تن رسیده و تکمیل زنجیره های ارزش را نشان می دهد.

به گزارش گیل مانا، اسدالله عباسی امروز، ۷ شهریور در حاشیه افتتاح یک واحد تولیدی بزرگ مرغ مادر گوشتی در شهرستان آستانه اشرفیه، با اشاره به بهره برداری از پروژه های خوب عمرانی، اقتصادی و زیرساختی استان در هفته دولت، اظهار کرد: رهبر انقلاب در دیدار با رئیس جمهور و اعضای دولت چهاردهم بر رونق تولید با مشارکت بخش خصوصی که همان مردم هستند، تاکید فرمودند.

وی با اشاره به اشتغال ۳۰۰۰ نفری مستقیم و غیرمستقیم پروژه های بخش تولید استان در هفته دولت سال جاری، افزود: تولید در گیلان باید رونق بگیرد و خوشبختانه این مهم در تولید مرغ محقق شده است؛ در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰۰ تن تولید روزانه داشتیم که اکنون به ۹۵۰ تن رسیده و تکمیل زنجیره های ارزش را نشان می دهد.

استاندار گیلان با بیان اینکه رونق تولید برای دولت سیزدهم بسیار مهم بود و دولت چهاردهم نیز در همین مسیر گام برمی دارد، تصریح کرد: فضای کشور فضای همکاری و همدلی و حرکت در مسیر تحقق آرمان های نظام است و باید دست به دست هم دهیم و کشور را به مقصد برسانیم.

عباسی با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان و رفع دغدغه های بخش تولید، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بخش تولید، گردش مالی و اشتغال را به دنبال دارد لذا نقشه راه تکمیل زنجیره تولید مرغ را آماده کردیم، زیرا گیلان می تواند در تولید مرغ مادر و گوشتی رتبه نخست را داشته باشد.

وی با اشاره به بسته بندی مرغ و تخم مرغ در این واحد تولیدی با استفاده از فناوری های روز، گفت: از تولیدکنندگان حوزه مواد غذایی حمایت می کنیم، زیرا به سفره مردم رونق می دهند؛ تولیدکنندگان صنعت طیور در سخت ترین شرایط دست دولت را گرفتند و موجب تنظیم بازار شدند و امروز وظیفه ماست که از آنان پشتیبانی کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در هفته دولت امسال ثمره تلاش مدیران را در بخش های عمرانی و اقتصادی و زیرساختی مشاهده می کنیم، گفت: به زودی روند اجرایی پروژه راه آهن – رشت آستارا سرعت می گیرد تا کریدور شمال – جنوب را فعال و حمل و نقل ترکیبی را تکمیل کنیم و واردات نهاده های مورد نیاز واحدهای تولیدی فراهم خواهد شد؛ البته ظرفیت صادرات نیز وجود دارد و در صورت پیشی گرفتن میزان تولید از مصرف، آماده استقبال از ایده تولیدکنندگان برای افزایش کمی و کیفی تولید مرغ هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=10437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.