• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
3

اجرای طرح غربالگری بهداشت دهان و دندان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

  • کد خبر : 10156
  • 28 مرداد 1403 - 22:46
اجرای طرح غربالگری بهداشت دهان و دندان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
طرح معاینات دندانپزشکی ، غربالگری وشناسایی پوسیدگی دندان وبیماریهای دهان ودندان کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور 200 نفر از کارکنان و اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی اجرا شد.

به گزارش گیل مانا، طرح معاینات دندانپزشکی ، غربالگری وشناسایی پوسیدگی دندان وبیماریهای دهان ودندان کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت امروز ۲۸ مرداد ماه  با حضور ۲۰۰ نفر  از کارکنان و اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی اجرا شد.

دکتر شادی دهقان زاده معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بهداشت دهان و دندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود : عدم توجه به بهداشت دهان و دندان و همچنین عدم مراجعه به موقع به دندان پزشک، علاوه بر بروز درد دندان و از دست دادن دندان ها ، بار اقتصادی زیادی را نیز بر خانواده ها تحمیل خواهد کرد .

وی همچنین افزود: یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی حفظ و ارتقای سلامت جسمانی و روانی کارکنان می¬باشد که یکی از حوزه¬های مرتبط با سلامت جسمانی در معاونت علوم پزشکی، با توجه به هزینه¬های بالای دندانپزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی دهان و دندان است.

معاونت علوم پزشکی واحد رشت خاطر نشان کرد: طرح سلامت دهان و دندان باعث ارتقای سلامت، کاهش نیاز به درمان های وسیع تر ، کاهش هزینه ها و تشخیص زود هنگام بیماری های دهان و دندان می¬شود. همچنین با توجه به اینکه تاثیر متقابل بیماری¬های دهان ودندان بر بیماری¬های قلب و عروق، دیابت دوران بارداری ، بیماری¬های مزمن انسدادی ریه و غیره نیاز به توجه و پیگیری درمان های مورد نیاز دندانپزشکی در مراحل اولیه بیماری با اهمیت می¬باشد.

دهقان زاده، تاکید کرد: معاونت علوم پزشکی واحد رشت برنامه غربالگری سلامت دهان و دندان کارمندان و اعضای هیات علمی واحد رشت را با حضور دو دندانپزشک، سه کارشناس و دو یونیت سیار دندانپزشکی اجرا کرد و با توجه به ارتقای سلامتی دهان و دندان در استان طی برنامه های آینده این طرح در واحد های دیگر استان نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=10156

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.