• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
1
مدیرعامل شرکت گاز گیلان عنوان کرد:

لزوم فرهنگ‌سازی مصرف بهینه گاز با مشارکت رسانه‌ها

  • کد خبر : 10013
  • 25 مرداد 1403 - 14:29
لزوم فرهنگ‌سازی مصرف بهینه گاز با مشارکت رسانه‌ها
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان یکی از رسالت‌های این شرکت را فرهنگ‌سازی برای درست مصرف کردن و بهینه مصرف کردن گاز توسط مردم دانست و افزود: باید این مهم را با مشارکت رسانه‌ها به مردم بیاموزیم.

به گزارش گیل مانا، عیسی جمال نیکویی، امروز ۲۵ مرداد ماه در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه گیلان، با بیان اینکه گیلان از نظر گازرسانی خوبی در سطح کشور به عنوان استان برخوردار محسوب می‌شود، اظهار کرد: در همین راستا این استان به عنوان استان معین برای محرومیت زدایی انتخاب شد و در همین راستا در پنج شهر سیستان در منطقه زابل عملیات گازرسانی به این منطقه به گیلان واگذار شد و خوشبختانه در مراحل پایانی کار هستیم.

وی با اشاره به سختی کار در اجرای این عملیات، افزود: گرمای هوا، طوفان شن و شرایط منطقه‌ای مانع انجام کار نشد و با همت پیمانکاران، کمک دولت و همکاران شرکت گاز گیلان این پروژه تداوم یافت و تقریبا به اتمام کار رسیده است.

بهره‌مندی ۹۷.۴ درصد خانوارهای روستایی گیلان گاز 

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه ۹۷.۴ درصد خانوارهای روستایی استان از گاز بهره‌مند هستند، گفت: عملیات گازرسانی به مابقی روستاهای استان تا پایان هفته دولت امسال به اتمام می‌رسد.

جمال نیکویی تصریح کرد: ۱۵۸ روستا در گیلان از نعمت گاز محروم هستند که در دهه فجر و دولت سال گذشته به بخشی گازرسانی شد و مابقی تا پایان سال گازرسانی می‌شود.

وی اشاره به مشارکت رسانه‌ها و همکاری و همیاری آموزش و پرورش در خصوص کاهش مرگ خاموش در استان، گفت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ مرگ خاموش نداشتیم و امیدواریم امسال نیز با اطلاع رسانی به موقع شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

لزوم فرهنگ‌سازی مصرف بهینه گاز در رسانه‌ها 

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان یکی از رسالت‌های این شرکت را فرهنگ‌سازی برای درست مصرف کردن و بهینه مصرف کردن گاز توسط مردم دانست و افزود: باید این مهم را با مشارکت رسانه‌ها به مردم بیاموزیم.

جمال نیکویی تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران از کشورهای برخوردار در گاز است اما مصرف آن به دلایل مختلف از جمله آماده نبودن زیر ساخت‌ها، فرهنگ‌سازی و غیره به اندازه کشورهایی است که چندین برابر ما جمعیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید مدیریت مصرف و فرهنگ‌سازی مصرف بهینه داشته باشیم تا ناترازی انرژی به این شکل بروز نکند، افزود:شرکت گاز همیشه در مواقع بحران موفق عمل کرده و رضایت نسبی را به همراه داشته است اگرچه ما منکر مشکلات نیستیم اما در مجموع رضایتمندی شهروندان را در بردارد.

وی افزود:در سال گذشته بیش از ۸۱۰ هزار مشترک نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش مصرف داشتند که ۱۸۱ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی را در بر داشت که نتیجه آن منجر به ۱۶۲ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی بوده که در صورتحساب‌ها به شهروندان برگشت داده شد.

به گزارش گیل مانا، در پایان از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان در این مراسم تجلیل شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=10013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.