• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
1
مدیرکل کمیته امداد گیلان:

رویکرد کمیته امداد توانمندسازی اقتصادی مددجویان است

  • کد خبر : 9698
  • 18 مرداد 1403 - 13:06
رویکرد کمیته امداد توانمندسازی اقتصادی مددجویان است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان گفت: رویکرد کمیته امداد توانمندسازی مددجویان و ارائه آموزش و ایجاد اشتغال برای رسیدن به خودکفایی اقتصادی و معیشتی آنهاست.

به گزارش گیل مانا، سیدمجتبی جلالی پور امروز ۱۸ مرداد ماه در نشست خبری کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگاران، اظهار کرد: خبرنگاران بال مهربانی در عرصه خیر و احسان این مجموعه هستند.

وی با اشاره به اثربخشی خبرنگاران در جامعه از آنها به عنوان زبان گویا، چشم بینا و گوش شنوا یاد کرد و افزود: خبرنگاران مجاهدین عرصه خدمت و همراه کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان از خبرنگاران خواست برای توزیع نیازسنجی به حق مردم کمک کنند و گفت: خبرنگاران با تعهد و دلسوزی روایت‌گر مشکلات مردم هستند و در عرصه احسان و خیر، امید آفرینی می‌کنند.

جلالی پور با بیان اینکه در پی هر خبر، تعهد، تفکر عاقلانه و تدبیر نهفته است، تصریح کرد: نگاه متخصصانه شما کمک حال کمیته امداد است.

وی با اشاره به گزارش عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره )، گفت: استان گیلان به عنوان سالمندترین استان کشور است و تعداد مددجویان استان ۱۲۵ هزار و ۹۹۲ خانوار و ۲۱۵ هزار و ۶۱۷ نفر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با بیان اینکه بیش از ۱۳.۲ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال است، گفت: استان گیلان در رتبه چهارمین استان پرجمعیت از حیث تعداد مددجویی در کشور قرار دارد.

جلالی پور با اشاره به عملکرد کمیته امداد استان در حوزه اشتغال پایدار، خاطرنشان کرد: کمیته امداد عملکرد خوبی را در این زمینه ارائه کرده و به عنوان یک مجموعه اثرگذار برای اشتغال پایدار محسوب می‌شود؛ در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار فرصت شغلی توسط این نهاد ایجاد شد.

وی رویکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) را از صرفا حمایتی به سمت توانمندسازی خانواده‌ها دانست و گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۹۵۹ تسهیلات اشتغال به خانوارها ارائه و برای توانمندسازی مددجویان نیز آموزش‌های لازم ارائه شد که منتج به اشتغال شده است؛ کمیته امداد به دنبال توانمندسازی اقتصادی خانواده‌ها است تا معیشت آنها تامین شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان تصریح کرد: در کمیته امداد در سال ۱۴۰۲ ماهیانه بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان به صورت ماهانه به عنوان کمک معیشت به مددجویان پرداخت کرده است.

جلالی پور افزود: در زمینه کمک به امر ازدواج در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت ۲ هزار و ۴۵۵ جهیزیه با ۷۹۲ میلیارد ریال در سال گذشته پرداخت شد و از ابتدای سال تاکنون نیز ۴۶۲ جهیزیه به مددجویان اهدا شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اختصاص یافته به مددجویان کمیته امداد، گفت: کلینیک تخصصی راه زندگی در حوزه روانشناسی و اجتماعی در گیلان راه اندازی شد که علاوه بر ارائه خدمات تحصیلی و تربیتی، ۱۶ هزار خدمت روانپزشکی و روانشناسی نیز به صورت رایگان به مددجویان ارائه می‌شود.

جلالی پور با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تامین مسکن مددجویان، خاطرنشان کرد: تامین مسکن از سال ۹۲ قوت گرفت به طوری که در تفاهم‌نامه‌ها ۱۰ هزار واحدی بنیاد مستضعفان ۱۳۰ سهمیه استان محقق و در تامین مسکن در تفاهم‌نامه ۳۵ هزار واحدی سپاه از ۷۵۰ سهمیه تعداد ۶۷۶ واحد در مراحل ساخت بوده و ۷۴ واحد تحویل متقاضیان شد، در تفاهم‌نامه پنج هزار واحدی مشترک با بنیاد مسکن نیز از ۱۰۰ سهمیه ۹۰ واحد در جریان بوده و ۱۰ واحد به متقاضیان تحویل داده شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان افزود: تعداد ایتام تحت پوشش کمیته امداد استان سه هزار و ۱۳۹ یتیم است و تعداد ۱۰ هزار و ۳۳۹ فرزند محسن بوده و تعداد ۵۱ هزار و ۵۴۷ نفر حامی از سراسر کشور و خارج از کشور به آنها کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=9698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.