• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
3
رئیس اداره محیط زیست املش:

سارگپه در طبیعت املش رهاسازی شد

  • کد خبر : 9478
  • 08 مرداد 1403 - 10:48
سارگپه در طبیعت املش رهاسازی شد
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان املش گفت: یک بهله پرنده شکاری از نوع سارگپه پا بلند به آغوش طبیعت تیمار و رهاسازی شد.

به گزارش گیل مانا، لطیف جواهردشتی امروز هشتم مرداد ماه با بیان اینکه یک بهله پرنده شکاری سارگپه پا بلند به آغوش طبیعت بازگشت، اظهار کرد: در تماسی از طرف یکی از طبیعت دوستان روستای رمشایه از توابع بخش رانکوه شهرستان املش به نام آقای علیزاده مبنی بر زنده‌گیری یک پرنده شکاری، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان املش در محل حاضر شد.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت این اداره پرنده را از این دوستدار طبیعت تحویل گفتند، افزود: پس از تیمار و اطمینان از سلامتی پرنده، آن را در زیستگاه خود رهاسازی کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش با تقدیر از نامبرده از مردم خواست در مواردی که حیوانات بنا به دلایلی آسیب می‌بینند در اولین فرصت با اداره حفاظت محیط زیست تماس حاصل کنند و از نگهداری طولانی مدت خودداری کنند.

جواهردشتی تاکید کرد: گردشگران، هم‌استانی‌ها و شهروندان در زمان زاد‌آوری از لانه فعال پرندگان دوری کنند و به تخم‌ها یا جوجه پرندگان و بچه حیوانات دست نزنند.

وی با بیان اینکه سارگپه پا بلند با نام علمی Buteo rufinus از خانواده قوشیان است، گفت: زیستگاه این پرنده دشت‌های وسیع، نواحی نیمه بیابانی،کوهستان‌ها، جنگل و معمولا روی زمین و روی تک درخت آشیانه می‌سازد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش با بیان اینکه پراکنش این پرنده در ایران بومی و نسبتا فراوان است، افزود: طول بدن این پرنده ۶۶ سانتی متر و وزن آن ۱.۵کیلوگرم بوده و جنس ماده جثه‌ای بزرگتر از جنس نر به نظر می‌رسد؛این پرنده در چرخه طبیعت نقش بسزای را ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=9478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.