• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
1
رئیس کمیته ثبت‌نام و اعزام زائران ستاد اربعین گیلان:

بیشترین ثبت‌نام زائران گیلانی اربعین جوان هستند

  • کد خبر : 9380
  • 02 مرداد 1403 - 22:26
بیشترین ثبت‌نام زائران گیلانی اربعین جوان هستند
رئیس کمیته ثبت‌نام و اعزام زائران ستاد اربعین گیلان از ثبت نام بیش از هفت هزار گیلانی در سامانه سماح خبر داد و گفت: از این تعداد بیشتر متقاضیان جوانان هستند.

به گزارش گیل مانا، وحید اسکندری، رئیس کمیته ثبت‌نام و اعزام زائرین سناد اربعین گیلان امشب دوم مرداد در برنامه تلویزیونی «قدم قدم تا کربلا» اظهار کرد: کمیته ثبت نام و اعزام زائرین ستاد اربعین گیلان در کنار ثبت نام و اعزام، مأموریت هماهنگی و راهنمایی زوار اربعین را بر عهده دارد.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین از ۱۷ تیر ماه در سامانه سماح بیان کرد: بر اساس داده‌های آماری و نحوه رفتاری متقاضیان ۱۶ مرداد تا ۳۱ مرداد ماه زمان اوج سفر زوار اربعین است.

مدیرکل حج و زیارت استان گیلان از ثبت‌نام بیش از هفت هزار نفر در سامانه سماح جهت شرکت در اربعین حسینی خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۴۸۶ نفر ثبت‌نام خود را در سامانه قطعی کرده‌اند.

اسکندری با اشاره به کندی روند ثبت‌نام در روزهای نخست افزود: گرچه در ابتدا روند ثبت‌نام متقاضیان اندکی کند بود اما در حال حاضر در صورت یاری کردن اینترنت مراحل ثبت‌نام در عرض سه الی چهار دقیقه انجام می‌شود.

رئیس کمیته ثبت نام و اعزام زائرین ستاد اربعین گیلان با بیان اینکه حرکت از مرز مهران اولویت اصلی گیلانی در سفر به کربلا است، گفت: در سال گذشته ۴۴ هزار ۲۵۴ نفر از گیلانی‌ها در سفر اربعین شرکت کردند.

وی با اشاره به استقبال جوانان برای شرکت در کنگره بزرگ اربعین بیان کرد: بیشترین آمار ثبت نامی‌های پیاده‌روی اربعین بین سنین ۳۰ الی ۴۵ سال است و متقاضیان عمدتا جوانان هستند.

اسکندی با اشاره به اینکه بیمه شرط مهم ثبت نامی‌های اربعین است، افزود: بیشتر متقاضیان اربعین در گیلان بسته بیمه ۱۰۰ هزار تومانی را انتخاب کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=9380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.