• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
1

تیمار و رهاسازی گورکن در ماسال

  • کد خبر : 9334
  • 28 تیر 1403 - 13:21
تیمار و رهاسازی گورکن در ماسال
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماسال از رهاسازی یک قلاده گورکن(رودک) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گیل مانا، حمید سلطان خواه بیان کرد: در پی گزارش شهروندان بازارجمعه شاندرمن از توابع شهرستان ماسال، نسبت به ورود یک گونه جانوری در محدوده بازار هفتگی شاندرمن،بلافاصله مأموران یگان حفاظت این اداره در محل حاضر و اقدامات لازم برای زنده‎گیری این گونه که یک قلاده گورکن(رودک) بود را به انجام رساندند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ماسال اضافه کرد: تهدیدات زیستی، کمبود آب و غذای کافی در زیستگاه طبیعی، سبب می شود تا حیات‎ وحش به منظور تهیه غذای روزانه خود در اطراف شهر و روستاها حضور یابند.

سلطان خواه ادامه داد: گورکن(رودک) از جانوران رده پستانداران، راسته گوشتخواران و خانواده راسوها است که در طبقه کمترین نگرانی(Lc) فهرست سرخ IUCN قرار دارد. این جانور از حیوانات کف رو و در زیستگاههای جنگلی، کوهستانی، استپ های نیمه خشک و همچنین زمین ها و باغات کشاورزی زیست می کند.به نسبت کمیاب است،همه چیزخوار است و معمولا از مواد گیاهی نظیر میوه ها، دانه و مواد حیوانی مانند کرم خاکی، حشرات، مارمولک،قورباغه،جوجه پرندگان،پستانداران کوچک و لاشه جانوران تغذیه می‎ کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماسال اظهار کرد: خوشبختانه پس از اطمینان از سلامت این جانور، این گونه جانوری توسط ماموران یگان حفاظت شهرستان ماسال در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=9334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.