• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
1
نماینده ولی‌فقیه در گیلان تاکید کرد:

لزوم تقویت فرهنگ عاشورا در بین خانواده‌ها

  • کد خبر : 9327
  • 27 تیر 1403 - 18:11
لزوم تقویت فرهنگ عاشورا در بین خانواده‌ها
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) درس کرامت در دنیا و سربلندی در آخرت را به ما آموخت، گفت: باید فرهنگ عاشورا را تقویت کنیم و آن را به فرزندانمان بیاموزیم.

به گزارش گیل مانا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز ۲۷ تیرماه در اجتماع بزرگ ۲ هزار نفری عاشورائیان که با حضور مسئولان استانی و کشوری، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، متوفیان و اعضای وابسته در سالن اجتماعات شهدا فراجا و به صورت وبیناری در ۶ شهرستان استان برگزار شد با تسلیت ایام ماه محرم و تقدیر از اجتماع سربازان کهن مجموعه انتظامی و دیگر افرادی که در شهرستان‌های سطح استان در حال مشاهده این برنامه هستند، اظهار‌ کرد: امروز قوای مسلح ما اعم از کشوری و لشکری مولفه‌ای از قدرت را در دنیا به وجود آورده‌اند که در طول تاریخ ایران بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه هیچکس باور نمی‌کرد کسی یک گلوله به سمت انگلیس‌ها و آمریکایی‌ها شلیک کند و این قدرت جمهوری اسلامی ایران است که این اقتدار آفرینی را در سرتاسر نقاط عالم محقق شده است، افزود: ۷۵ الی ۷۶ سال است که هیچ کشوری جرات مقابله با صهیونیست‌ها رو نداشته و طبق آماری که تا دیروز داریم بیش از ۳۰۰۰ نفر از نیروهای آن‌ها مجروح و مصدم شده‌‎اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اعلام اینکه هنوز هم امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای کشورهای ضعیف مولفه سازند به سازوکارهای صنعتی و تکنولوژی و ابزارهای مدرن ژاپن در لایه‌های زندگی مردم اشاره کرد و گفت: هنوز ایالات متحده در خصوص ماجرای هیروشیما و ناکازاکی یک عذرخواهی ساده نیز نکرده و این کشور مستمره معنوی و قدرتی ایالات متحده است اما ایران صهیونیست‌ها را با موشک هدف قرار می دهد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اهمیت فرهنگ عاشورا، بیان‌داشت: عاشورا فرهنگی به ملت‌ها و امت‌ها داد تا هر انسان یک کوهی در مقابل زور باشد و درس انسانیت و چگونه زیستن را بیاموزیم.

وی با بیان اینکه اینکه امام حسین (ع) امروز در عالم معنوی و در عالم برزخ به پیروان راستینش افتخار می‌کند که در مسیر و سایه فرهنگ عاشور قرار دارند، تصریح کرد: دشمن از امام حسین (ع) و حسینی صفتان و هیاهوی مردم می‌ترسد و درسی که این امام به ما آموخت برای همیشه در تاریخ ماندگار است.

امام جمعه رشت با تاکید بر تعلم فرهنگ عاشورا، اذعان‌داشت: باید این فرهنگ را تعلیم کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) درس کرامت در دنیا و سربلندی در آخرت را به ما آموخت، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ عاشورا را تقویت کنیم و آن را به فرزندانمان بیاموزیم.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=9327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.