• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
3
رئیس اداره پارک ملی بوجاق خبرداد:

تداوم نظارت یگان حفاظت محیط زیست بر زیستگاه اصلی زادآوری ماهیان خزری

  • کد خبر : 8710
  • 28 فروردین 1403 - 20:20
تداوم نظارت یگان حفاظت محیط زیست بر زیستگاه اصلی زادآوری ماهیان خزری
رئیس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر با اشاره به تداوم نظارت یگان حفاظت محیط زیست بر زیستگاه اصلی زادآوری ماهیان خزری، گفت: این اداره آماده همکاری با نهادهای ذیربط و احیای رودخانه سفیدرود و فراهم شدن زیستگاه تکثیر طبیعی برای ماهیان استخوانی و طبیعی است.

به گزارش گیل مانا، احسان باقری‌پور امروز ۲۸ فروردین ماه با اشاره به تداوم نظارت یگان حفاظت محیط زیست بر رودخانه سفیدرود، زیستگاه اصلی زادآوری ماهیان خزری اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های اداره کل حفاطت محیط زیست و اداره کل شیلات استان گیلان برای حفظ و بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی همه ساله صید ماهیان مولد و بالغ از اسفند ماه شروع و تا فروردین ماه توسط دو پیمانکار معتمد شیلات و با نظارت اداره پارک ملی بوجاق انجام می‌شود.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار قطعه ماهی سفید در سال جاری در این رودخانه صید شده است که ماهیان مولد صید شده برای تکثیر به مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر استان ارسال می‌شوند.
رئیس اداره پارک ملی بوجاق با بیان اینکه رودخانه سپیدرود نقش بسیار مهمی در زاد و ولد ماهیان دریای خزر از جمله ماهیان استخوانی دارد، گفت: این رودخانه تحت کنترل و نظارت مامورین یگان این اداره است و امید می.رود مهاجرت چشمگیر ماهیان برای تخمریزی در این رودخانه همچنان ادامه یابد.
باقری‌پور از آمادگی مامورین این اداره برای همکاری با نهادهای ذیربط و احیای رودخانه سفیدرود و فراهم شدن زیستگاه تکثیر طبیعی برای ماهیان استخوانی و طبیعی خبر داد.
پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=8710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.