• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
2
آیت الله رمضانی:

حضور حداکثری در انتخابات، مکتب فکری رهبر معظم انقلاب است

  • کد خبر : 7958
  • 27 بهمن 1402 - 17:30
حضور حداکثری در انتخابات، مکتب فکری رهبر معظم انقلاب است
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حضور حداکثری، مکتب فکری رهبر معظم انقلاب است، گفت: از نگاه رهبری، حضور در انتخابات واجب عینی است و این فتوا فقیه و مرجع است.

به گزارش گیل مانا، آیت‌الله «رضا رمضانی» امروز جمعه، ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ در جمع تاثیرگذاران شهرستان رودبار که در مسجد امام جعفرصادق(ع) دوگاهه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه با پرسش‌ و شبهات زیادی مواجه هستیم و قرآن بهترین منبع برای پاسخگویی به این سوالات و شبهات است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ساختار نظام‌های سیاسی در دنیا متفاوت است، افزود: برخی نظام‌ها، استبدادی بوده و با کودتا به دست می‌آید، همچنین بعضی‌ها از نوع پادشاهی مطلق، پادشاهی مشروطه و پادشاهی سمبلیک هستند.

وی تصریح کرد: ساختار دیگر در نظام‌های سیاسی، دموکراسی است که مردم در آن نقش ایفا می‌کنند و مشارکت دارند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امروزه در غرب افراطی‌گری و ولنگاری رواج دارد، تاکید کرد: در این جوامع، برهنگی به عنوان فرهنگ مطرح شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در نظام اسلامی، قانون بر اساس برنامه الهی بوده و حاکمیت از آن خداست، تصریح کرد: نظام ایران، هم دینی و هم مردمی بوده و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، مردم سالاری دینی است؛ مردم در نظام اسلامی بر پایه ارزش‌های دینی و الهی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه غرب به دنبال تغییر شیوه و روش‌ها در ارتباط بین نسلی است اما ما کمتر به آن توجه داریم، افزود: ما باید با ادبیات جدید با نسل جوان ارتباط برقرار کنیم. متولیان فرهنگی اگر نتوانند با نوجوانان و جوانان ارتباط داشته باشند، به مشکل بر می‌خوریم.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه ما فقهی داریم که می‌تواند حکومت را مدیریت کند، افزود: پیش از انقلاب اسلامی، در غرب به این نظریه رسیدند که هیچ وقت در دنیا انقلاب دینی رخ نمی دهد، اما امام خمینی(ره) یک دانش آموخته حوزه علمیه، مدعی شد که ما می‌توانیم و توانست رژیم پهلوی را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه نقشه جغرافیای ایران را شاهان بی‌لیاقت کوچک کردند، افزود: این حاکمان بی‌تدبیر داشتند ایرانی که در رأس تمدن بود را به نابودی می‌کشاندند. امام(ره) در مقابل پیشنهادات برای اصلاحات در پهلوی ایستاد و به دنبال تغییر حکومت برخواست.

آیت‌الله رمضانی، ایمان را سخت‌افزار و نرم افزار امام خمینی(ره) در راه پیروزی انقلاب دانست و گفت: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که بیش از ۷۰ درصد مردم در حدوث آن تاثیرگذار بودند و انتخاب ساختار آن نیز با مشارکت ۹۸ درصدی تحقق پیدا کرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه همه ارکان نظام اسلامی غیر از رهبری بدون واسطه و از طریق رأی مردم، انتخاب می‌شوند و ساختار نظام جمهوریت است، افزود: با توجه به اینکه رهبری دارای ویژگی‌های خبرگی، فقاهت، عدالت و … می‌باشد، نیاز است ابتدا افرادی که خبره و مجتهد و دارای جایگاه فقهی هستند از طریق مردم انتخاب شده و سپس آن افراد، رهبری را برگزینند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی دارند تیشه به ریشه اسلامیت و جمهوریت نظام می‎زنند، تاکید کرد: هیچ کدام نباید فدای دیگری شود. هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام در مکتب فقهی امامین انقلاب است.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه حضور حداکثری، مکتب فکری رهبر معظم انقلاب است، گفت: از نگاه رهبری، حضور در انتخابات واجب عینی است و این فتوا فقیه و مرجع است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انتخابات از این جهت واجب عینی است، چون می‌خواهد حکومتی که حافظ احکام شریعت است را حفظ کند و سرپا نگه‌ دارد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=7958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.