• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
0

بازدید ۱۵۰۰ نفر به مناسبت ایام دهه فجر از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی گیلان

  • کد خبر : 7924
  • 23 بهمن 1402 - 12:09
بازدید ۱۵۰۰ نفر به مناسبت ایام دهه فجر از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی گیلان
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، بیش از 1500 نفر از شهروندان استان از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی به صورت رایگان بازدید کردند.

به گزارش گیل مانا، حمزه عشوری امروز ۲۳ بهمن ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید علاقمندان به طبیعت از موزه تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، اظهار کرد: در ایام مبارک دهه فجر بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان و بویژه دانش آموزان از موزه تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست به صورت رایگان بازدید کردند.

وی افزود: نظر به رسالت موزه ها در ترویج و آگاهی بخشی فرهنگ حفاظت از تنوع زیستی، امید است که در آینده بتوانیم با ارتقای کیفی و کمی موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی گام موثری در انتقال مفاهیم و دانش حفاظت از اجزای تنوع زیستی به نسل‌های آینده در محیط موزه ها داشته باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی گیلان با داشتن حدود ۱۰۰۰ نمونه پوست‌آرایی شده (تاکسیدرمی)، مجموعه‌ای زیبا از تنوع زیستی طبیعت استان را در مقیاسی کوچک برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته است که این نمونه ها شامل ۲۲۵ نمونه پرنده، ۵۲ نمونه پستاندار، ۶۹ نمونه خزنده و دوزیست، ۲۷ نمونه سنگ و کانی، ۲۳۹ نمونه انواع صدف‌ها، ۲۶۵ نمونه حشره و نمونه‌های زیادی از بیوپلاست گیاهان، بذر گیاهان، اسکلت پستانداران، پرندگان و ماهیان است.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=7924

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.