• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
1

پلیس فعالیت داوطلبان انتخابات را پایش می‌کند

  • کد خبر : 7864
  • 18 بهمن 1402 - 8:50
پلیس فعالیت داوطلبان انتخابات را پایش می‌کند
رئيس پليس فتا گیلان از پايش فعاليت داوطلبان انتخابات در فضاي مجازي خبر داد.

به گزارش گیل مانا، سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران  در خصوص رصد و پایش فعالیت داوطلبان انتخابات در فضای مجازی، اظهار‌ کرد: رصد و پایش فعالیت‌های داوطلبان انتخاباتی و جلوگیری از هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی در دستور کار پلیس فتا قرار دارد و شرایط و ضوابط تبلیغ و اقدام داوطلبان مجاز به تبلیغات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی، تابع قوانین و مقررات ستاد برگزاری انتخابات است.

وی افزود: پلیس فتا با توجه به ماموریت‌های ذاتی و محوله خود به صورت عام فضای مجازی را رصد می‌کند و هرگونه جرایم و موارد مغایر با قوانین و موازین تعیین شده را احصاء کرده و به مراجع قضائی اعلام می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان با برشمردن مصادیق جرایم انتخاباتی در فضای مجازی، گفت: برابر ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درج یا نشر محتواهایی علیه نامزدهای انتخاباتی، احزاب و گروهک‌های سیاسی یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها توسط رسانه‌های همگانی شامل ابزارهای چاپی، الکترونیکی یا دیجیتال یا تمام شبکه‌های رسانه‌ای که محتوای نوشتاری، شنیداری، دیداری یا تلفیقی از آن‌ها در معرفی یا قابل دسترسی برای عموم مردم باشد، ممنوع بوده و جرم‌انگاری شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: برابر ماده قانونی اعلامی پلیس فتا به عنوان ضابط عام و تخصصی موظف است نسبت به رصد و جلوگیری از انتشار این‌گونه محتواهای مجرمانه اقدام و در صورت وقوع نسبت به معرفی متهمان به مرجع قضائی اقدام کند.

سرهنگ نقی‌مهر در خصوص رعایت موارد تبلیغات توسط مدیران شبکه‌های اجتماعی نیز بیان‌داشت: مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی باید بدانند انتشار محتوا و تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید منطبق بر قوانین انتخاباتی باشد و مدیران نباید نتایج آرای کاندیداها را پیش از موعد اعلام نتایج قطعی انتخابات در صفحات مجازی خود منتشر کنند.

وی در پایان به کاربران مجازی توصیه کرد تا قبل از انتشار یا باز نشر یک خبر پیرامون هر کاندیدای انتخاباتی از درستی و صحت آن مطمئن شوند و برای این کار رجوع به خبرگزاری‌های داخلی حداقل کاری است که باید انجام دهند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا www.cyberpolice.gov.ir بخش ثبت گزارشات مردمی با ما در میان بگذارند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=7864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.