• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
2
رئیس کل دادگستری گیلان عنوان کرد:

نقش شورای حل اختلاف در صلح و سازش پرونده‌های قضایی

  • کد خبر : 7757
  • 09 بهمن 1402 - 16:42
نقش شورای حل اختلاف در صلح و سازش پرونده‌های قضایی
رئیس کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر ضرورت استفاده از افراد موثر و سرشناس در ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها، گفت: یکی از راهکارهای کاهش پرونده در محاکم قضایی صلح و سازش مابین اصحاب پرونده است که شوراهای حل اختلاف در این راستا نقش اصلی و اساسی را بر عهده دارد.

به گزارش گیل مانا، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز ۹ بهمن ماه در بازدید از مجتمع شورای حل اختلاف مرکز استان گیلان، با تقدیر از کارکنان شورای حل اختلاف، اظهار کرد: یکی از راهکارهای کاهش پرونده در محاکم قضایی صلح و سازش مابین اصحاب پرونده است که شوراهای حل اختلاف در این راستا نقش اصلی و اساسی را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر صلح و سازش ما بین اصحاب پرونده، افزود: باید از ظرفیت افراد موثر و سرشناس در مسیر ایجاد صلح و سازش بهره برد.

رئیس شورای قضایی گیلان با بیان اهمیت سیستمی شدن روند رسیدگی، گفت: امروز برخی پرونده‌ها مانند انحصار وراثت، تامین دلیل و غیره به صورت سیستمی انجام شده و پرونده فیزیکی برای آن تشکیل نمی‌شود.

صادقی نیارکی با تاکید استفاده از فناوری‌های نوین و دادگاه‌های آنلاین، خاطرنشان کرد: افرادی که در شهرستان‌های دور از محاکم هستند با استفاده از این روش‌ها نیازی به حضور در دادگاه را نداشته و پرونده آنها به صورت آنلاین رسیدگی می‌‌شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=7757

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.