• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
2
رئیس کارگروه حاشیه نشینی و بحرانی وزارت کشور:

دفاتر تحول اجتماعی در ۵۶ شهر و ۳۳۰ محله کشور تشکیل شد

  • کد خبر : 7408
  • 14 دی 1402 - 22:52
دفاتر تحول اجتماعی در ۵۶ شهر و ۳۳۰ محله کشور تشکیل شد
رئیس کارگروه حاشیه نشینی و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور با بیان اینکه در ۵۶ شهر کشور در قالب ۳۳۰ محله دفاتر تحول اجتماعی تشکیل شده است، گفت: در استان گیلان هم مرکزیت اقدام مشترک برای ۶ محله استان در ۲ شهر رشت و انزلی از امروز آغاز شد.

به گزارش گیل مانا، ابراهیم نورمحمدی عصر امروز ۱۴ دی ماه در  جلسه کارگروه حاشیه‌نشینی در استانداری گیلان،  با بیان اینکه دفاتر تحول اجتماعی در ۵۶ شهر و ۳۳۰ محله کشور تشکیل شد، اظهار کرد: در محلات هدف وزارت کشور باید برای ارتقای ۱۰ عرصه از جمله معنویت و اخلاق، هویت محلی، امنیتی و انتظامی، حقوقی و قضایی، سلامت اجتماعی و بهداشت، اقتصادی و معیشتی، خدمات اجتماعی، سبک زندگی، علمی و تربیتی همه دستگاه‌ها و نهادهای مردمی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: دستگاه‌های دولتی و گروه‌های مردمی در شهر رشت با کمک به‌هم خالصانه پای کار هستند و در همه این عرصه‌ها منابع دولتی، مالی و حمایتی باید به کمک این گروه‌ها مردمی آمده تا مشکلات این مناطق برطرف شود.

رئیس کارگروه حاشیه نشینی و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور گفت: اعتبارات و منابعی که دولت به این بخش اختصاص داده از سرفصل کنترل آسیب های اجتماعی است و تفاوت این برنامه با برنامه های دولت‌های پیشین آن است که در بودجه هر دستگاهی به صورت نشان‌دار و محله محور تعیین شده که چه اقدامی در هر محله انجام شود و گروههای مردمی نیز در این اقدام و نظارت به مجموعه دولت کمک خواهند کرد.

نورمحمدی تصریح کرد: در صد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور آیین نامه طرح تحول اجتماعی و تاسیس دفاتر مربوطه مصوب شد این دفتر پایگاهی برای همه دستگاهها و گروه های مردمی مداخله کننده در محلات هدف است که امروز برخی به آنها حاشیه و حاشیه نشین می گویند در حالی که ما چیزی به عنوان حاشیه نداریم بلکه این محلات متن و هویت شهرها هستند ونظام هویتی هر شهر و استان از طریق این محلات شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در شهرهای رشت وانزلی هرکدام یک دفتر تحول اجتماعی تاسیس شده است، افزود : مردم این محلات که از آنها به عنوان حاشیه نام می برند مردمی مستضعف، معتقد و سالمی هستند که برخی از آسیب ها بر آنها عارض شده است اما باید این میزان آسیب ها را باکمک گروههای مردمی و نیز دولت بصورت ۲جانبه حل کنیم.

رئیس کارگروه حاشیه نشینی و مناطق حاد و بحرانی وزارت کشور تصریح کرد: با صدای بلند اعلام می کنیم دولتها به تنهایی نمی توانند در این زمینه و رفع مشکلات این مناطق و محلات که کم هم نیستند موفق عمل کنند و باید به توان ظرفیت مردم اتکا کنند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=7408

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.