• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
3
مدیرکل هواشناسی گیلان خبرداد:

کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوای گیلان

  • کد خبر : 6121
  • 10 مهر 1402 - 21:25
کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوای گیلان
مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به کاهش پنج تا ۱۰ درجه‌ای متوسط دمای هوای استان، گفت: بارندگی شدید و رگباری طی چهارشنبه و پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گیل‌مانا، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را نیمه ابری و مه‌آلود دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دمای هوای استان بین ۱۲ تا ۳۰ درجه سلسیوس در نوسان است.

وی نقشه‌های هواشناسی را نشان دهنده استقرار توده هوای نسبتا پایدار تا سه شنبه در منطقه دانست و افزود: طی این مدت گاهی با گذر امواج کم و بیش ناپایدار در بعضی نقاط رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی همچنین از احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب و خسارت به محصولات کشاورزی و برخورد صاعقه تا پنجشنبه خبر داد و خاطرنشان کرد: عدم توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان، از آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان خبر داد و ادامه داد: به تدریج از عصر و شب سه‌شنبه با نفوذ سامانه بارشی شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا و روند کاهش دما فراهم می‌شود.

دادرس با اشاره به کاهش پنج تا ۱۰ درجه‌ای متوسط دمای هوای استان، اضافه کرد: وزش باد و بارندگی رگباری و شدید و موقتا خیلی شدید در چهارشنبه و پنجشنبه و رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ تا پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=6121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.