• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 4 October - 2024
2
در سومین روز از هفته دولت صورت پذیرفت؛

بهره برداری از ۸۶ طرح با اعتبار ۱۸۲ میلیارد تومانی در بخش مرکزی رشت

  • کد خبر : 4839
  • 04 شهریور 1402 - 22:24
بهره برداری از ۸۶ طرح با اعتبار ۱۸۲ میلیارد تومانی در بخش مرکزی رشت
با حضور سرپرست فرمانداری رشت و در سومین روز از هفته دولت، 86 طرح در بخش مرکزی رشت و با اعتباری افزون بر 182 میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش گیل‌مانا، مهندس کیا عاشوری امروز در سومین روز از گرامیداشت هفته دولت و در ابتدای برنامه های امروز با حضور در مزار شهدای گمنام پارک ملت رشت، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، اظهار داشت: پروژه‌هایی که در ایام هفته دولت و در نقاط مختلف شهرستان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، بیانگر تنها گوشه ای از طرح های در دست اجرا و بخشی از خدماتی است که کارگزاران پر تلاش دولت در ادارات و دستگاه ها در طول سال ارائه خواهند داد.

وی افزود: امروز به صورت تجمیعی و متمرکز ۸۶ پروژه خدماتی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان در بخش مرکزی شهرستان رشت که بزرگترین بخش استان با داشتن ۷۱ روستا می باشد، افتتاح و به بهره برداری می رسد.

سرپرست فرمانداری رشت در جریان افتتاح متمرکز ‌طرح حوزه انرژی بخش مرکزی، این طرح ها را در قالب احداث شبکه فشار متوسط هوایی، نصب ترانس، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار و نیز طرح های تاب آوری معرفی و اظهار داشت: انرژی برق پیش نیاز ضروری جوامع برای حرکت در مسیر توسعه بوده و وابستگی شدید بخش‌های گوناگون اقتصادی، صنعتی و تولیدی به انرژی الکتریکی، لزوم توجه بیشتر به توسعه و تقویت شبکه توزیع را ضروری ساخته است.

وی با بیان این موضوع که خوشبختانه با همت دست اندرکاران، مشکلی در تامین برق مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی نداریم؛ رعایت الگوی مصرف و پرهیز از روشنایی غیرضروری توسط مشترکین را در امکان ارائه خدمات بیشتر مهم ارزیابی نمود.

عاشوری  در ادامه با حضور در روستای فلکده و در مراسم افتتاح همزمان پروژه آسفالت و بهسازی ۵ کیلومتر از راه‌های ۵ روستای طرازکوه،کماکل،گالش محله، شکار اسطلخ و فلکده که در بخش مرکزی با همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت پذیرفته است، اظهار داشت: اجرای طرح های توسعه روستایی و افزایش ضریب برخورداری روستانشینان از امکانات موجب می‌شود تا با گرایش جوانان به ماندگاری در روستاها و اشتغال به فعالیت‌های تولیدی، از این پس روستاها صرفاً محلی برای استراحت بازنشستگان تلقی نشوند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با حضور در روستای خنفچه و شرکت در مراسم بهره‌برداری متمرکز از پروژه‌های انجام شده توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در بخش مرکزی، ضمن تقدیر از اقدامات جهادی این مجموعه در سطح شهرستان رشت، افزود: امروز با همت و تلاش مدیران دولت سیزدهم در قالب ۱۴ طرح‌، بیش از ۳۲ کیلومتر بهسازی و آسفالت راه روستایی بخش مرکزی را تقدیم مردم عزیز این بخش خواهیم نمود.

وی افزود:بهره برداری از این طرح‌ها با صرف اعتباری بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان و استفاده از منابع داخلی و استانی امکان پذیر شده است.

سرپرست فرمانداری رشت در انتهای حضورش در بخش مرکزی، با حضور در منزل شهیدان یوسفی در شهر پیربازار ضمن تجلیل از رشادت‌های شهدای انقلاب اسلامی، از مادر این شهید گرانقدر تقدیر به عمل آورد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=4839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.