• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
4
استاندار گیلان:

مرغ باید به اندازه نیاز مردم گیلان توزیع شود

  • کد خبر : 3239
  • 27 تیر 1402 - 21:08
مرغ باید به اندازه نیاز مردم گیلان توزیع شود
استاندار گیلان با بیان اینکه مرغ باید به اندازه نیاز مردم توزیع شود، گفت: قیمت‌ها براساس قیمت‌های توافقی مورد کنترل قرار گیرد.

به گزارش گیل‌مانا،  اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه تنظیم بازار با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، بر لزوم تشدید نظارت ها بر بازار تاکید  و اظهار کرد: مرغ در ویترین مغازه ها هست اما قیمت آن در نوسان است و براساس بررسی های انجام شده و گفت وگو با بعضی تولید کنندگان، مقرر شد سهمیه ها به اندازه نیاز هر شهرستان در اختیار قرار گیرد .

وی با بیان اینکه در برخی از شهرستانها نظارت خوبی در این زمینه انجام می شود، افزود: از امروز به مسئولان ذیربط اعلام می کنم با متخلفان برخورد جدی و شدید داشته باشید و فرمانداران یکی از معاونان خود را موظف به همکاری با جهاد کشاورزی و سازمان صنعت ، معدن و تجارت کنند تا تمام محموله‌های مرغ بررسی و گزارش‌های درست و دقیق روزانه به استانداری ارسال شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: مرغ باید به اندازه نیاز مردم توزیع شود و قیمت‌ها براساس قیمت‌های توافقی مورد کنترل قرار گیرد و چنانچه در جایی هرکدام از این زنجیره ها تخلفی انجام دادند، سریعا با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه گیلان استان تولید کننده مرغ است لذا باید محصولی که در این استان تولید می‌شود به تناسب سایر استان‌ها قیمت پایین تری داشته باشد، گفت: برخی از فرمانداران در برخورد با متخلفان در این حوزه جدی هستند و اگر گزارش یا مشاهده شود که با سفره مردم بازی و کوتاهی شده است، با هیچ کس تعارفی نخواهم کرد و حتی تا عزل مدیران شهرستانی اقدام خواهم کرد.

استاندار گیلان ، از فرمانداران شهرستان‌ها خواست مرغ فروشی‌ها را به طور محسوس و نامحسوس مورد نظارت قرار دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد لازم را صورت گیرد.

عباسی تصریح کرد: نباید مرغ فروشی به خود اجازه دهد که تعیین تکلیف کند و دستگاه‌های ناظر توزیع کنندگان مرغ را مورد پایش و مورد بررسی قرار دهند که چرا مرغ را بصورت عادلانه توزیع نکرده‌اند. استاندار تصریح کرد: در خروجی های استان نیز دستگاه‌های نظارتی با کسانی که مرغ را به صورت قاچاق به سایر استان‌ها ارسال می‌کنند برخورد کنند.

وی اظهار کرد: دامپزشکی در صدور مجوز خروج مرغ و طیور به خارج از استان دقت لازم را داشته باشد و کاملا شفاف و روشن عمل کند و در همین حال تعزیرات با همه حلقه ها از تولید، کشتارگاه و عاملان فروش و بازرسان صمت، اصناف و بسیج اصناف با هماهنگی کامل از امروز وارد عمل شوند و با متخلفانی که نرخ توافقی را رعایت نمی کنند برخورد جدی بشود.

وی افزود: واردات مرغ منجمد درحال انجام است و بزودی این محصول تامین می‌شود از این رو پشتیبانی امور دام پیگیر سهم گیلان باشد گرچه ما تولید کننده و صادر کننده مرغ هستیم اما سهمیه گیلان باید در مبداء لحاظ شود.

مقام عالی اجرایی استان ادامه داد: درخصوص شلتوک برنج هم تا فردا نرخ را مشخص و اعلام کنید و این نرخ تجویزی و یک طرفه نباشد و با جدیت و پیگیرانه به توافقی دست یابید، آنکه نرخ را اعلام کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خاطر نشان کرد: فرمانداران کمیت و کیفیت و میزان سهمیه آرد را به اندازه نیاز نانوایی ها بررسی کنند و سهم نانوایی متخلف را به نانوایی های دیگری که با سلامت فعالیت دارند اختصاص دهند، هم چنین کیفیت نان در سراسر استان در شهر و روستا مورد بررسی قرار گیرد و نیاز هر شهرستان اعلام شود و با توجه به اینکه آرد به اندازه کافی در استان موجود است نیاز نانوایان در اختیارشان قرار گیرد.

عباسی تاکید کرد: درخصوص برنج ، آرد نان ،گوشت و خروج دام‌های سبک و سنگین به سایر استان‌ها محدودیت‌های لحاظ شود و شکی نیست که باید نیاز استان تامین شود.

استاندار گیلان همچنین با قدردانی از زحمات معاون پیشین هماهنگی امور اقتصادی استانداری، از سرپرست جدید این حوزه خواست تا با بهره گیری از همه ظرفیت ها و هماهنگی بیش از پیش، اقدامات اثربخشی که در سفره سلامت و معیشت مردم نمایان باشد را در دستور کار خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: در استان آرامش خوبی در تولیدات وجود دارد و اگر جایی کسی بخواهد حاشیه ایجاد کند با عملکرد خود اجازه حاشیه سازی را ندهید.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=3239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.