• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
2
استاندار گیلان:

واردات بی‌رویه برنج تنظیم بازار را به هم زده است

  • کد خبر : 3049
  • 24 تیر 1402 - 9:00
واردات بی‌رویه برنج تنظیم بازار را به هم زده است
استاندار گیلان گفت: برنج مرغوب تولیدی در گیلان، از تابستان قبل تاکنون روی دست شالیکاران مانده و تولید کننده امکان فروش ندارد.

به گزارش گیل‌مانا، اسدالله عباسی شامگاه جمعه در جلسه شورای کشاورزی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و اعضای مجمع نمایندگان گیلان در مجلس برگزار شد، به مشکلات حوزه برنج اشاره و اظهار کرد: برنج باکیفیتگیلان باید به قیمت مناسب از کشاورزان خریداری شود تا در استانه فصل برداشت جدید انبارها برای محصول تازه آماده سازی شوند.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون ، دولت نباید سه ماه قبل و سه ماه بعد از برداشت برنج وارد کند، افزود: واردات برنج به آنهم به مقدار زیاد، تنظیم بازار را بهم زد و اکنون امکان فروش تولید داخلی وجود ندارد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه در موضوع تامین آب زراعی طی سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت که رویه آن درسالجاری هم تداوم دارد ، یاد آور شد: وضعیت بازار برنج از آذر ماه سال قبل دچار نوسان و سبب بروز مشکلاتی شد که همچنان شاهد این مشکلات هستیم.

عباسی به تولید ۲۷ هزار تن چای خشک باکیفیت طی سال گذشته در گیلان اشاره کرد و نسبت به واردات بیش از نیاز بازار مصرف داخلی هشدار داد.

در این جلسه ابراهیم نجفی اسپیلی نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس، محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس، سردار سید علی آقازاده رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس، جبارکوچکی‌نژاد نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس، مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم شهرستان رودبار و رستم آباد در مجلس، رسول فرخی میکال نماینده مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل در مجلس و خلیل بهروزی‌فر نماینده مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و همچنن چندین تن از نماینده تشکل‌های کشاورزی به ایراد سخنرانی پرداختند.

پایان پیام/

 

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=3049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.