• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
3
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبرداد:

اجرای ۵۹۰۰ طرح اشتغال محور در گیلان

  • کد خبر : 2638
  • 15 تیر 1402 - 16:09
اجرای ۵۹۰۰ طرح اشتغال محور در گیلان
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: پنج هزار و۹۰۰ طرح اشتغال‌ محور با اعتبار ۸۷۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در گیلان درحال انجام است.

به گزارش گیل‌مانا، عارف نوروزی امروز در دیدار با استاندار  و اعضای مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه ستاد اجرایی در تکمیل بسیاری از پروژه‌های عمرانی در کشور نقش مهمی دارد، اظهار کرد: تشکیل این ستاد برگرفته از روحیه محرومیت زدایی امام خمینی(ره) است که با ایثار و فداکاری نقش بسیار مهمی در تکمیل برخی از پروژه‌های مهم کشور دارند.

وی با اشاره به وجود دو مجموعه بزرگ داروئی زیر نظر ستاد اجرایی فرمان در گیلان گفت: شرکت سبحان دارو و سبحان آنکولوژی دو شرکت بزرگ دارویی زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام هستند که کار توسعه آنها توسط ستاد آغاز شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از توسعه شرکت سبحان دارو با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در دو سال گذشته خبر داد و افزود : شرکت سبحان دارو با ۶۰۰ نیروی انسانی یکی از شرکت‌های مهم است که نقش مهمی در تولید انواع دارو برای بیماری‌های خاص از جمله اعصاب و روان دارد به طوری که ۱۰ درصد از داروهای اعصاب و روان در شرکت سبحان دارو تولید می‌شود.

نوروزی همچنین با اشاره به ساخت واحد سرم سازی در شرکت سبحان دارو، افزود: واحد سرم سازی دراین واحد تولید  با عتبار  یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سه سال آینده به بهره‌ برداری می‌رسد.

وی، با تاکید بر لزوم توجه به توسعه شرکت سبحان آنکولوژی در گیلان گفت: در این شرکت بیش از ۱۰۰ دارو ضد سرطان تولید می‌شود، لذا با توجه به ظرفیت‌های موجود در تلاشیم تا این شرکت هرچه سریعتر توسعه یابد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه این ستاد خود را مکلف به رفع محرومیت‌زدایی در کشور می‌داند، گفت: پنج هزار و۹۰۰ طرح اشتغال‌ محور با اعتبار ۸۷۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در گیلان درحال انجام است که به  رفع بیکاری در این استان کمک زیادی می‌کند.

نوروزی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده  از پنج هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب برای استان ، دو هزار میلیارد تومان مربوط به سال ۱۴۰۲ است که به اجرای پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در گیلان کمک می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه باید از ظرفیت ستاد به نحو احسنت استفاده شود، اظهار کرد: گیلان با وجو  سرسبزی خود دارای مشکلات فراوانی است که هر کدام از معضلی برای استان محسوب می‌شود، لیکن باید از تمامی ظرفیت و امکانات ستاد اجرایی فرمان امام ” ره” در استان نهایت بهره را برد.

سید علی آقازاده گفت: این استان در حوزه راهداری، راهسازی مسکن محرومین و بیمارستانی با ضعف‌های مواجه است که در صورت رفع هرکدام از این مشکلات، گیلان در مسیر توسعه بیشتر گام بر میدارد.

در این دیدار اعضای مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی از جمله جبار کوچکی‌نژاد، پرویز محمدنژاد، ابراهیم نجفی، خلیل بهروزی‌فر، رسول فرخی میکال، محمدرضا احمدی سنگری، مهرداد گودرزوند چگینی و سید کاظم  دلخوش مطالبی را عنوان کردند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=2638

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.