• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
5

رشد ۶۲ درصدی سرانه ورزش دانش آموزی در گیلان

  • کد خبر : 2158
  • 29 خرداد 1402 - 1:15
رشد ۶۲ درصدی سرانه ورزش دانش آموزی در گیلان
معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی از سال ۱۴۰۱ تاکنون سرانه ورزشی از ۲۶ صدم سانتیمتر در سال ۱۴۰۰ ، به ۴۲ صدم سانتیمتر در سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است.

به گزارش گیل‌مانا،  امیر سراجی با اشاره به اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار وزارتی برای احداث ۴ سالن سرپوشیده، ۳۹ زمین چمن مصنوعی، ۲۹ زمین ساحلی، ۷ مدرسه پویا و ۱۰ کلاس درس تربیت بدنی در راستای طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: از مجموع ۸۹ پروژه طراحی شده، ۷۱ پروژه ورزشی در مناطق مختلف استان به ثمر رسیده است.

وی با بیان اعتبارات و مشارکت های جذب شده در اجرای این طرح خاطرنشان کرد: مبلغ ۱ میلیارد و ۶۵ میلیون تومان شامل: کمک های نقدی، کمک های غیرنقدی و ماشین آلات از محل کمک خیران برای بهره برداری از طرح های ورزشی مذکور هزینه شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان با بیان رشد ۶۲ درصدی سرانه ورزش دانش آموزی در استان گیلان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی سرانه ورزش دانش آموزی از ۲۶ صدم سانتیمتر در سال ۱۴۰۰ به ۴۲ صدم سانتیمتر و مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع ارتقا یافته است.

سراجی با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح شهید سلیمانی در استان گیلان، اظهار کرد: ۳۴ طرح در این مرحله شامل: کف پوش روباز، زمین چمن مصنوعی، کلاس درس تربیت بدنی و تعمیر و مناسب سازی مجموعه های ورزشی به ارزش ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرا خواهد شد. وی پیش بینی کرد با بهره برداری از این طرح های ورزشی، سرانه ورزش دانش آموزی استان به ۴۵ صدم سانتیمتر برسد .

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=2158

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.