• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
3

محصولات کشاورزی گیلان شناسنامه‌دار شود

  • کد خبر : 2117
  • 27 خرداد 1402 - 15:41
محصولات کشاورزی گیلان شناسنامه‌دار شود
استاندار گیلان گفت: محصولات کشاورزی گیلان شناسنامه‌دار شود.

به گزارش گیل‌مانا، دکتر اسدالله عباسی در این مراسم تجلیل، با اشاره به مزیت‌های کشاورزی استان و تولید محصولات راهبردی در این خطه، اظهار کرد: برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گیلان سخت گیری بیشتری می شود.

وی با قدردانی از تلاش های تولیدکنندگان در عرصه تولیدات بخش های مختلف کشاورزی، آنان را فرماندهان عرصه تولید نامید و افزود: آنگونه که رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند، بر کسی پوشیده نیست که تولیدکنندگان در بخش کشاورزی با تلاش های خود امنیت غذایی جامعه را تضمین می‌کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت شناخت مزیت های نسبی استان، خاطر نشان کرد: ما در بخش قطب کشاورزی عقب ماندیم در حالی که می‌توانستیم در این حوزه جهش و سرعت بیشتری داشته باشیم.

وی مدیریت کارآمد در بخش‌های مختلف را مهم و ضروری دانست و اضافه کرد: اینکه توانسته‌ایم در بخش های مختلف کشاورزی زنجیره ارزش تولید را فراهم کرده و تولید و بهره وری را نیز افزایش دهیم، نشان از مدیریت در این حوزه است.

دکتر عباسی با بیان اینکه در کنار تولید هر یک از محصولات کشاورزی، زنجیره ارزش و بسته بندی آن محصول باید مورد توجه قرار گیرد و به جای خام فروشی ارزش افزوده ایجاد شود، اظهار کرد: اهتمام به این مهم ضمن کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید، موجب ایجاد نشاط در تولیدکننده و سایر بخش‌های مرتبط می‌شود.

وی با اشاره به سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم در ارتباط با ارایه تسهیلات در بخش‌های مختلف تولیدی، خاطر نشان کرد: تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان متقاضی در بخش های کشاورزی به ویژه در بخش دانش‌بنیان‌ها در دستور کار است.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش مقرون به صرفه بودن و سرعت در کار را از مزیت های روش مکانیزاسیون در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: با توجه به کاهش نیروی کار در کشت و کار برنج باید از روش ماشینی استفاده شود.

* محصولات کشاورزی گیلان شناسنامه‌دار شود

دکتر عباسی با تاکید بر اینکه ما نیازمند بهره گیری از ابزارهای مدرن و دانش روز در حوزه کشاورزی هستیم، خاطر نشان کرد: شناسنامه‌دار کردن محصولات کشاورزی گیلان اعم از کیوی و برنج از جمله کارهایی است که باید انجام شود.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به کاهش آب سد سپیدرود با بیان اینکه گیلان از سال گذشته شرایط سختی را در حوزه آب کشاورزی دارد، اضافه کرد: با تشکیل قرارگاه جهادی آب و تدوین تقویم زراعی، سال گذشته مشکل کم آبی را با افزایش تولید برنج پشت سرگذاشتیم و امسال نیز تمام تلاش ها در حال انجام است تا کشاورزان دچار آسیب نشوند.

نماینده عالی دولت در گیلان، الگوی کشت برای مدیریت آب و کشت دوم بعد از برداشت برنج را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: ترویج و توسعه کشت دوم در استان گیلان باید بیش از پیش انجام شود و فرهنگ سازی در بین کشاورزان صورت گیرد.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به زراعت چوب و اقدامات موثر در این بخش در استان خاطر نشان کرد: قطع درختان و قاچاق چوب موجب نابودی جنگل‌ها می‌شود، چنانکه در گذشته این اتفاق افتاد اما اکنون این مهم مدیریت می‌شود.

دراین مراسم صالح محمدی رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گزارشی از اقدامات این سازمان در حوزه های مختلف در یک سال اخیر ارائه و دو تن از تولیدکنندگان و تشکل های پیشرو بخش کشاورزی استان نیز نظرات خود را مطرح کردند.

در پایان این مراسم ۷۱ نفر از تولیدکنندگان برتر استان گیلان در بخش های مختلف کشاورزی تجلیل شدند.

۲۱ لغایت ۲۷ خردادماه هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

پایان پیام/

 

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=2117

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.