• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
2
استاندار گیلان خبرداد:

ایجاد قرارگاه جوانی جمعیت در گیلان

  • کد خبر : 1362
  • 07 اردیبهشت 1402 - 15:18
ایجاد قرارگاه جوانی جمعیت در گیلان
استاندار گیلان گفت: قرارگاه جوانی جمعیت در استان ایجاد می شود.

به گزارش گیل مانا،  اسدالله عباسی، ظهر امروز در دیدار با سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در دین مبین اسلام خانواده اصلی‌ترین نهاد اجتماعی و خاستگاه فرهنگ ها، تمدن ‌ها و تاریخ بوده است.

وی نقش فرزندآوری در حفظ بنیان خانواده را بسیار مهم و موثر برشمرد و گفت: بدون شک هدف از تشکیل خانواده تأمین نیازهای عاطفی و معنوی انسان از جمله دستیابی به آرامش و همچنین تقویت استقلال و خودباوری است.

استاندار با ابرار نگرانی از کاهش رشد جمعیت در کشور و به ویژه در استان گیلان بیان کرد: متأسفانه رشد جمعیت در گیلان روند نزولی دارد که این امر آینده را با مخاطراتی از جمله پیری جمعیت و کمبود نیروی انسانی کارآمد مواجه می‌سازد.

عباسی با تاکید بر اجرای صحیح برنامه‌های دولت مردمی در راستای تحقق سیاست جوانی جمعیت در گیلان تصریح کرد: یکی از اهداف مهم دولت افزایش فرزندآوری در کشور است و در همین راستا برنامه‌های میان مدت و بلند مدتی را در دستور کار قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان هم چنین با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص دلایل پیری جمعیت و راهکارهای رهایی از این شرایط بحرانی، افزود: پیری جمعیت منجر به کاهش نیروی کار کارآمد در کشور می‌شود و ما اکنون در گیلان با این مشکل مواجه هستیم.

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های خوب صدا و سیما و همه رسانه ها تصریح کرد: اگر به تمامی رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص توجه و برنامه های مدون را عملیاتی کنیم مشکلات این حوزه طی چند سال بر طرف می‌شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=1362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.