• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
1

موضوعات اقتصادی در زمینه عدم رعایت حجاب قانونی تاثیرگذار است

  • کد خبر : 1203
  • 01 اردیبهشت 1402 - 20:59
موضوعات اقتصادی در زمینه عدم رعایت حجاب قانونی تاثیرگذار است
نایب‌رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های گیلان گفت:موضوعات اقتصادی در زمینه عدم رعایت حجاب قانونی تاثیرگذار است.

به گزارش گیل مانا، سینا هوشمند گورابی  در  نشست هم اندیشی و تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه عفاف و حجاب اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده‌اند میزان دین‌داری مردم ایران نسبت به ابتدای انقلاب بیشتر شده و صرفاً کشف حجاب عده‌ای معدود را که کمتر از پنج درصد جامعه را شامل می‌شود نباید به پای تمام زنان و دختران این سرزمین نوشت.

وی موضوعات اقتصادی را نیز در زمینه عدم رعایت حجاب قانونی تاثیرگذار دانست و افزود: متأسفانه دولت‌مردان نیز به وعده‌های خود در زمینه‌های اقتصادی، بهبود معیشت و برخورد با مظاهر فساد آنطور که باید عمل نکرده‌اند و این موضوع سبب شده که عده‌ای کشف حجاب را به نماد اعتراضی علیه تصمیمات کارگزاران نظام تبدیل کنند.

به گفته هوشمند بهترین روش اقناع سازی و ترویج زیست عفیفانه این است که در کنار اقدامات فرهنگی برای ارتقای فرهنگ ایرانی اسلامی، کارگزاران نظام به وعده های خود در زمینه اقتصادی، افزایش سطح رفاه و بهبود معیشت مردم نیز عمل کنند و اینگونه نباشد که در سطح افکار عمومی اینطور جلوه داده شود که برای حاکمیت جز حجاب موضوع دیگری اهمیت ندارد.

*عفاف از مهم‌ترین آموزه‌های اخلاقی قرآن کریم است

اشرف جناتی، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان نیز در این نشست با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی موضوع عفاف و حجاب بین جوانان، اظهار کرد: رعایت حجاب در مقابل نامحرم برای جوانان و دختران باید به‌درستی تبیین شود و از ماهیت و فلسفه اصلی حجاب برای جوانان گفته شود تا تصور نکنند حجاب محدودیت نظام است.

اشرف جناتی با بیان اینکه برخی دختران هنوز نمی‌دانند حجاب باید در مقابل نامحرم رعایت شود و متوجه این حد و مرز نشده‌اند، گفت: بعضی‌ها تصور می‌کنند رعایت حجاب برای نیروی انتظامی و گشت ارشاد و غیره است.

وی با بیان اینکه اسلام کمیت و حدود پوشش را مشخص کرده است، خاطرنشان کرد: حجاب در اقلیم‌ها و مناطق مختلف جغرافیایی مختلف و سلیقه‌ها با هم فرق دارند بنابراین ما باید با توجه به ذوق و سلیقه مناطق مختلف به مسئله کیفیت و نوع پوشش توجه کنیم منتها اصل اسلام در مورد لزوم رعایت کمیت پوشش باید در اولویت همه امور قرار گیرد تا خودنمایی و جلوه‌گری در برابر نامحرم نباشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه مسئله عفاف از مهم‌ترین آموزه‌های اخلاقی قرآن کریم است، گفت: حجاب ابعاد گسترده­ای دارد و رعایت این فضیلت اخلاقی دارای آثار فردی و اجتماعی والایی است از این رو، شناخت ابعاد و حیطه­‌های آن در قرآن کریم حائز اهمیت است.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://gilmana.ir/?p=1203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.